۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
لازمه فعال شدن دیپلماسی اقتصادی تقویت روابط با همسایگان است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

لازمه فعال شدن دیپلماسی اقتصادی تقویت روابط با همسایگان است

مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: لازمه فعال شدن دیپلماسی اقتصادی در اولین گام تقویت روابط با همسایگان و توجه به ظرفیت های بالای کشور است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فداحسین مالکی با تاکید بر فعال شدن دیپلماسی اقتصادی در دوره جدید وزارت امورخارجه گفت: موضوع دیپلماسی اقتصادی یکی از حلقه های مفقوده ای بوده که در دولت گذشته داشتیم به این جهت که تمرکز دولت سابق بر روی کشورهای غربی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: از این قسمت آسیب‌های زیادی به کشور وارد شد چون از ظرفیت‌های واردات و صادرات نتوانستیم به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: دولت سیزدهم بر فعال شدن دیپلماسی اقتصادی مصمم است و در سفر آیت الله رئیسی به زاهدان دیپلماسی اقتصادی و آب مطرح شد؛ همچنین بر این نکته تاکید شد که نگاه ویژه باید کشورهای همسایه داشته باشیم.

مالکی تصریح کرد: امیرعبداللهیان برای فعال شدن دیپلماسی اقتصادی مصمم است و وزیر امورخارجه بر استفاده از ظرفیت مهم این موضوع تاکید دارد.

وی اظهار کرد: به منظور فعال شدن دیپلماسی اقتصادی در اولین گام تقویت روابط با همسایگان باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه کشورهای همسایه نیازهای چند جانبه دارند و از جمله اقداماتی که در این راستا باید انجام شود؛ اجلاس وزاری خارجه کشورهای همسایه مانند افغانستان، پاکستان و ترکیه است.

مالکی در پایان گفت: همچنین لازم است اجلاس روسای کشور و کمیسیون‌های مشترک نیز بین ایران و سایر کشورهای همسایه باید فعال شود.

کد خبر: ۱۰۷٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha