۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
ذخیره ۵۰۰ هزار مترمکعب آب در پی سیلاب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان کنگان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر:

ذخیره ۵۰۰ هزار مترمکعب آب در پی سیلاب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان کنگان

بوشهر- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از ذخیره ۵۰۰ هزار مترمکعب آب در پی سیلاب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان کنگان خبر داد.

به گزارش بازار، غلامرضا منتظری صبح سه‌شنبه در نشست با مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به بارش کم‌سابقه ۱۰۲ میلی‌متری باران در بازه زمانی کمتر از یک ساعت حجم عظیمی از روان آب از راه دره‌های فصلی که از میان این دو شهر عبور می‌کنند، به سمت پایین‌دست سرازیر شد.

وی بابیان اینکه در این سازه‌ها ذخیره و با تأخیر زمانی مناسبی به پایین‌دست هدایت شد گفت: سازه‌های آبخیزداری شهرستان کنگان در سیلاب هفته جاری ۵۰۰ هزار مترمکعب آب ذخیره کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: این سازه‌ها با کنترل آب سیلاب، کاهش حجم خروجی سیلاب و تأخیر در سرعت جریان روان آب از قدرت تخریبی سیل سوم فروردین ۱۳۹۹ کاسته‌اند.

منتظری افزود: با توجه به مطالعه حوزه آبخیز شهری کنگان و تهیه طرح‌های اجرایی آبخیزداری و آبخوان داری، در صورت تأمین اعتبار آمادگی احداث ۱۰ سازه جدید باهدف کاهش آسیب‌پذیری شهرهای کنگان و بنک در مقابل سیل‌های مخرب احتمالی آینده وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر خاطرنشان کرد: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ هفت سازه سنگی ملاتی آبخیزداری از محل اعتبارات استانی، ملی و صندوق توسعه ملی با حجم استحصال سالانه ۲ میلیون مترمکعب در بالادست شهرهای کنگان و بنک احداث شد که این سازه‌ها در کنترل و مهار سیل اخیر و جلوگیری از آسیب به تأسیسات و زیرساخت‌های این شهرها نقش اساسی داشتند.

کد خبر: ۱۰٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha