۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
واردات ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ بزودی| خط قرمز دولت حفظ تولید است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد

واردات ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ بزودی| خط قرمز دولت حفظ تولید است

اوسطی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه تنظیم بازار محصولات کشاورزی باید بطور کامل دست وزارت جهاد باشد گفت: برای تنظیم بازار مرغ اقدامات لازم برای واردات ۱۰۰ هزارتن گوشت مرغ انجام شده است.

بازار؛ گروه کشاورزی: پرویز اوسطی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص بحث نهاده‌ های دامی و تصمیماتی که اخیراً در مجلس و دولت گرفته شده است به خبرگزاری «بازار» گفت: همانطور که می دانید موضوع نهاده‌ های دامی جزو اولویت‌های مسئولین از جمله مجلس و دولت جدید محسوب می‌ شود و طبق آخرین اخباری که در جلسه با وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد موضوع تامین به موقع نهاده ها در حال انجام است.

اوسطی افزود: البته مسئله اینجاست که با توجه به هزینه هایی که در دامپروری ها و مرغداری ها مطرح است، فعالان این بخش انتظاراتی برای افزایش قیمت محصول نهایی نیز دارند با این وجود خط قرمز دولت بحث حفظ تولید و بعد ازآن مباحث قیمتی، تنظیم بازار و غیره مطرح است.

وی ادامه داد: بنابراین اگر افزایش قیمت حداقلی در برخی حوزه‌ها مورد نیاز باشد به صورت قانونی انجام می شود اما در کل می توان گفت در مجموع در بحث تامین کالاهای اساسی نگرانی تا پایان سال نداریم.

این عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به تخصیص بودجه ۸ میلیاردی برای تامین کالاهای اساسی گفت: علاوه بر این یک نیاز تکمیلی نیز وجود دارد که در حال حاضر ثبت سفارشات است و تامین ارز آن انجام شده است و لذا روند ورود نهاده ها به کشور روان سازی شده است.

یکی از مشکلات ما در حوزه کشاورزی این است که اگرچه امور بخش کشاورزی به وزارت جهاد سپرده شده است اما بحث تنظیم بازار هنوز دست این وزارتخانه نیست و لذا در بحث تنظیم بازار و خرده فروشی با مشکل روبرو هستیم

واردات ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ به زودی انجام می شود
اوسطی اذعان داشت: یکی از مشکلات ما در حوزه کشاورزی این است که اگرچه امور بخش کشاورزی به وزارت جهاد سپرده شده است اما بحث تنظیم بازار هنوز دست این وزارتخانه نیست و لذا در بحث تنظیم بازار و خرده فروشی با مشکل روبرو هستیم.

 وی خاطرنشان کرد: برای تنظیم بازار مرغ اقدامات لازم جهت واردات ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم بازار مرغ از این طریق ساماندهی شود.

ترکیب اعضای شورای قیمت گذاری جدید به نحوی است که کفه ترازو به نفع کشاورزان است و همانطور که می دانید بر خلاف گذشته نمایندگان کشاورزان در این شورا حضور پر رنگ تری دارند

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درخصوص قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی و اعتراضاتی که از سوی فعالان بخش در این حوزه وجود دارد نیز گفت: ترکیب اعضای شورای قیمت گذاری جدید به نحوی است که کفه ترازو به نفع کشاورزان است و همانطور که می دانید بر خلاف گذشته نمایندگان کشاورزان در این شورا حضور پر رنگ تری دارند. بنابراین قیمت های خرید تضمینی بر اساس یکسری آیتم های مورد نطر، قیمت تمام شده محصول و به علاوه یک سود معقول محاسبه شده است و بعید می دانم در این خصوص با مشکلی روبه رو شویم.

کد خبر: ۱۰۷٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha