۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
بیشترین آسیب زلزله به خانه های روستایی وارد شده است
فرماندار قوچان در گفت و گو با بازار؛

بیشترین آسیب زلزله به خانه های روستایی وارد شده است

قوچان- مرآتی فرماندار قوچان اظهار کرد: زلزله ۵.۲ ریشتری صبح امروز در حوالی قوچان موجب وارد آمدن خسارت های پراکنده به خانه های روستایی شد.

امیر رضا مراتی در گفت و گو با بازار بیان کرد: در زلزله صبح امروز که با پس لرزه هایی نیز همراه بود بسیاری از خانه های روستایی در این شهرستان آسیب  و موجب تخریب قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تیم های نظارتی دستگاه های مختلف در مناطق کانون زلزله مستقر هستند افزود: در روستای «دیزادیز» شاهد ضریب ترک خوردگی های بالایی در خانه های روستایی هستیم.

فرماندار قوچان در خصوص میزان برآورد خسارت از محل‌های حادثه‌دیده زلزله نیز گفت: همچنین چندین مورد تخریب داشتیم که کارشناسان ارزیابی در حال برآورد خسارت‌ هستند و به دلیل تکثر  روستا ها برای برآورد کلی میزان خسارت وارده نیاز به جمع‌بندی نهایی داریم که چند روز به طول خواهد انجامید.

فرماندار قوچان به خبرنگار بازار گفت: ازآنجاکه تعداد روستاها زیاد و به‌صورت پراکنده است لذا به دهیاران اعلام‌شده است تا خسارت های احتمالی را به بخشداری ها اعلام کنند تا کارشناسان برای رسیدگی به آن مناطق اعزام شوند.

آماده‌باش نیروهای هلال‌احمر
رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان نیز در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: با توجه به بازدیدهایی که در محل حادثه به عمل آمد بیش‌ترین خسارت و ترک‌خوردگی ریزش‌های سطحی دیوار، سقف و گچ و در برخی روستاها به جهت مجاورت با کوه ریزش سنگ  و برخورد با منازل گزارش‌شده است.

مسعود برازنده بیان کرد: تاکنون ریزش ساختمان به‌صورت کامل گزارش نشده است اما در بسیاری از روستاها دیوارهای گلی و محل نگهداری دام‌ها مورد آسیب قرارگرفته است.

وی گفت: بیش‌ترین تعداد ترک خوردگی‌ها در مناطق روستاهای منطقه عمارت و واحدهای جزئی مسکن مهر قوچان و چند روستای دیگر مشاهده‌ می شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۵ گروه به‌عنوان ارزیاب از قوچان به محل‌های حادثه جهت برآورد خسارت‌ها و کمک‌رسانی احتمالی اعزام‌شده‌اند.

برازنده عنوان کرد: گروه‌های این جمعیت در مناطق جعفرآباد شرقی ، دیزادیز، عمارت و به‌صورت موردی در روستاهای  یساولباشی، قره چاه و یوسف خان حضور دارند.

کد خبر: ۱۰۷٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha