۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
 کاهش تولید گندم در مازندران/ «خصوصی‌سازی‌ها» خصولتی شد
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

کاهش تولید گندم در مازندران/ «خصوصی‌سازی‌ها» خصولتی شد

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه گندمکار به دلیل کم‌توجهی و پایین بودن قمیت دچار سردرگمی شده است، گفت: این مسائل سبب کاهش تولید در استان شده است.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به موانع تولید در حوزه کشاورزی و زراعت گندم اظهار داشت: مسائل مختلفی سبب شده تا به رغم آنکه در تولید گندم خودکفا شده بودیم، میزان تولید از ۱۱ میلیون به چهار میلیون تن کاهش یافته است.

وی با اظهار اینکه کشاورز در حال حاضر دچار سردرگمی شده است، گفت: کشاورز نمی داند باید گندم بکارد یا محصول دیگر و افزایش نهاده ها سبب شده تا رغبتی برای تولید محصول نداشته باشد زیرا تولید برایش مقرون به صرفه نیست.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با عنوان اینکه دولت باید از حوزه کشاورزی حمایت داشته باشد، گفت: دولت بر مبنا نگاه و نظر تولیدکننده در حوزه کشاورزی برنامه ریزی کند.

مهاجر با عنوان اینکه ۷۰ تا ۷۵ درصد حوزه اقتصاد خصوصی نیز دولتی است، گفت: متاسفانه قیمت گذاری‌ها در حوزه‌های خصوصی و سیاست گذاری‌ها توسط دولت انجام می شود و این مسئله به ضرر تولید است.

وی یادآور شد: تعیین قیمت هفت هزار و ۵۰۰ تومانی برای خرید گندم سبب می شود تا رغبت کشاورز برای تولیدات کشاورزی از جمله گندم بیشتر شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران بی ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات، دشواری تامین منابع بانکی را بیشترین مشکلات فراروی بخش خصوصی ذکر کرد و گفت: عمل نکردن به وعده‌ها توسط مسئولان ملی و استانی از جمله مسائل فراروی تولید است و منجر شده میزان تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم در کشور ۲۰۰ درصد کاهش یابد.

کد خبر: ۱۰۷٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha