۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
تولید ۱.۶ میلیون تن انواع محصولات میانی و نهایی در پتروشیمی شازند
مدیرعامل مجتمع پتروشیمی شازند با بازار مطرح کرد؛

تولید ۱.۶ میلیون تن انواع محصولات میانی و نهایی در پتروشیمی شازند

اراک- مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: با تکمیل واحدها و طرح و توسعه مجتمع پتروشیمی شازند، ظرفیت تولیدات مجتمع به یک میلیون و ۶۴۹ تن در سال رسید.

ابراهیم ولدخانی در گفتگو با خبرنگار  بازار، با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی شازند یکی از طرح‌های زیربنایی و مهم می‌باشد که در راستای سیاست های کلی توسعه صنایع پتروشیمی و با اهداف تامین نیاز داخلی کشور و صادرات احداث شده است، اظهار کرد: در حال حاضر این مجتمع بیشترین تولیدات را در سطح صنایع پتروشیمی کشور دارد.

 وی افزود: در این مجتمع بیش از یک و نیم میلیون تن انواع محصولات میانی و نهایی شامل اتیلن، پروپیلن، برش ۴کربنه، هیدروکربن های هیدروژه شده و انواع محصولات شیمیایی و پلیمری در گرید و درجه بندی های مختلف در ۱۷ واحد فرایند و ۶ واحد ut ( یوتیلیتی) تولید می شود.

 ولدخانی با اشاره به اینکه ایجاد یک مجتمع پتروشیمی جهت تولید مواد پایه و میانی با استفاده از خوراک اصلی نفتا و تبدیل به فرآورده های نهایی پلیمری و شیمیایی از اهداف راه اندازی این مجتمع است، افزود: مجتمع پتروشیمی شازند یکی از طرح‌های زیربنایی و مهم است که در راستای سیاست های کلی توسعه صنایع پتروشیمی و با اهداف تامین نیاز داخلی کشور و صادرات ایجاد و به بهره برداری رسیده است.

 مدیرعامل مجتمع پتروشیمی شازند خاطرنشان کرد: همچنین به منظور افزایش ظرفیت و بهبود مستمر و تولیدات بیشتر و متنوع تر، واحدهای دیگر این مجتمع تکمیل و در مدار تولید قرار گرفت و تکمیل واحدها، طرح توسعه مجتمع آغاز شد و مورد بهره برداری قرار گرفت به نحوی که ظرفیت تولیدات مجتمع به یک میلیون ۶۴۹ تن در سال رسید.

از لحاظ انتخاب خطوط تولید، کمتر شرکتی را می‌توان یافت مانند پتروشیمی‌شازند که ترکیبی از تولیدات پلیمری و شیمیایی ارزشمند را یک جا داشته باشد

وی، بهره‌مندی از دانش‌های فنی، تکنولوژی و فرآیندهای پیشرفته را از مشخصات بارز این مجتمع عنوان کرد و افزود: تولیدات مجتمع بسیار متنوع است و گرید های مختلفی از محصولات را شامل می شود.

 ولدخانی ادامه داد: همچنین از لحاظ انتخاب خطوط تولید، کمتر شرکتی را می‌توان یافت که مانند پتروشیمی‌شازند ترکیبی است تولیدات پلیمری و شیمیایی ارزشمند را یک جا داشته باشد. به همین دلیل مجتمع پتروشیمی شازند از لحاظ تنوع محصولات ارزش فراورده های و تامین نیازهای صنایع مهم کشور کم نظیر است.

وی، نزدیکی مجتمع  به پالایشگاه، دسترسی به شبکه راه های زیر زمینی و ریلی، خطوط لوله گاز سراسری و نزدیکی به مراکز از مصرف محصولات را از ویژگی‌های مهم و عمده محل احداث این مجتمع بر شمرد. مجتمع پتروشیمی شازند در زمینی به مساحت ۵۲۳ هکتار در ۲۲ کیلومتری جاده اراک-- بروجرد احداث شده است.

گفتی است، این طرح در سال ۱۳۶۳ با نام شرکت پتروشیمی اراک به تصویب رسید و در سال ۱۳۷۲ فاز اول آن مورد بهره برداری قرار گرفت و به منظور افزایش ظرفیت و بهبود مستمر و تولیدات بیشتر و متنوع تر، واحدهای دیگر این مجتمع تکمیل و در مدار تولید قرار گرفت و در همین راستا در سال ۱۳۷۹ همزمان با تکمیل واحدها، طرح توسعه مجتمع آغاز گردید که فاز اول در سال ۱۳۸۴ و فاز دوم در سال ۱۳۸۶ مورد بهره برداری قرار گرفت. در سال ۱۳۸۹ نام شرکت پتروشیمی اراک به پتروشیمی شازند تغییر یافت.

کد خبر: ۱۰۷٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha