۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
فروشندگان مجازی گل و گیاه، عاملان اصلی برهم زدن تنظیم بازار هستند
رئیس اتحادیه گل و گیاه تهران:

فروشندگان مجازی گل و گیاه، عاملان اصلی برهم زدن تنظیم بازار هستند

رئیس اتحادیه تولیکنندگان گل و گیاه با اشاره به اینکه فروشندگان گل در حوزه فضای مجازی حتی یک ریال مالیات پرداخت نمی کنند، گفت: قیمت گل در بازار توسط شبکه‌های مجازی و فروشگاه‌های آنلاین خراب شده است.

به گزارش بازار، غلامحسین سلطان محمدی درباره اختلاف قیمت تولید تا مصرف گفت: تولید، هزینه های خاص خود را دارد و در شرایط مختلف نیز ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال در حال حاضر یک شاخه گل گلایل در بازار ۱۰ هزار تومان قیمت دارد.

وی از تولید مناسب گل و گیاه در کشور گفت و عنوان کرد: روزانه حدود ۵۰۰ میلیون شاخه گل و گیاه وارد بازار می شود. گل فروشان سطح شهر دارای مجوز هستند و بابت فعالیت خود مالیات نیز پرداخت می کنند و تمام هزینه ‌های خود را باید از بابت فروش همین گل تامین کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه با بیان اینکه مقداری از تولیدات تولیدکنندگان به فروش نمی رسد، اظهار کرد: در این شرایط فعالین فروشگاه های آنلاین اقدام به خرید گل و گیاه از تولیدکنندگان با قیمت پایین تر می کند و در حالی که هیچ کدام از هزینه ‌های یک مغازه گل فروشی را ندارند با قیمتی گزاف تر اقدام به فروش گل و گیاه در فروشگاه آنلاین و یا شبکه مجازی می کنند و به این شکل تنظیم بازار را بر هم میزنند.

در ادامه اکبر شاهرخی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با تصریح بر اینکه هیچ مرجعی برای فروش گل به عنوان یک مرکز تعیین شده از سوی اتحادیه وجود ندارد، گفت: قیمت گذاری عموماً بر اساس عرضه و تقاضا در هر روز خاص ممکن است متفاوت باشد. البته در این بین ممکن است کسانی هم با بی انصافی اقدام به فروش گل کنند و به همین جهت قیمت ها را بیشتر از آنچه در بازار است اعلام می کنند.

رئیس اتحادیه گل و گیاه تهران با انتقاد از شبکه های مجازی فروش گل تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات موجود در حوزه فروشندگان گل همین شبکه های فضای مجازی هستند زیرا قیمت گل و گیاه را بر اساس دلخواه خود اعلام می کنند.

وی افزود: این شبکه های مجازی متاسفانه هر طور که بخواهند قیمت را اعلام می کنند. بدون تردید این نوع فروشگاه ها هیچ ارتباطی به فروشندگان گل و اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در سطح شهر ندارند. دلیل این اختلاف قیمت نبود نظارت بر شبکه های مجازی است.

شاهرخی با بیان اینکه فروشندگان گل در حوزه فضای مجازی حتی یک ریال نیز مالیات پرداخت نمی کنند عنوان کرد: قیمت فروش گل در بازار توسط شبکه‌های مجازی و فروشگاه‌های آنلاین خراب شده است زیرا اتحادیه امکان نظارت بر آنها را ندارد و متاسفانه همانند قارچ دائم در حال رشد هستند.

وی از برنامه های این اتحادیه برای گسترش شیوه های عرضه و فروش گل خبر داد و گفت: هم اکنون فروشندگان واقعی را تشویق می کنیم تا اقدام به فروش گل و گیاه خود به صورت آنلاین کنند. متاسفانه در حال‌ حاضر فروشندگان آنلاین گل و گیاه هیچ گونه مالیاتی پرداخت نمی کنند. اداره مالیات فقط از فروشندگان حقیقی در سطح شهر مالیات دریافت می‌کند که این مورد اعتراض اتحادیه نیز است.

رئیس اتحادیه گل و گیاه تهران با اعلام اینکه بیشترین شکایت از فروشندگان گل مربوط به گل فروشی های آنلاین است، بیان کرد: امروزه فروشندگان جوانی که جایگزین فروشندگان سنتی و گیاه شدند به فروش آنلاین نیز روی آورده اند اما متاسفانه تعداد فروشندگان غیرمجاز گل و گیاه در شبکه های مجازی و فروشگاه های اینترنتی بسیار زیاد است.

کد خبر: ۱۰۷٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha