۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
 ارز نیمایی و ۴۲۰۰ تومانی از بازار کالاها حذف شوند
دبیرکل اتحادیه بنکداران:

ارز نیمایی و ۴۲۰۰ تومانی از بازار کالاها حذف شوند

حسنی، دبیرکل اتحادیه بنکداران گفت: اگر واردات کالاها در حوزه مواد غذایی آزاد شود بخش خصوصی به قدری حرفه ای هست که بتواند شروع به کار کند.

به گزارش بازار، قاسمعلی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را ضروری دانست و گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی به جز رانت و فساد چیز دیگری نداشت و ندارد.

وی افزود: در حال حاضر ارز ۴۲۰۰ تومانی از برخی کالاهای اساسی حذف شده و هیچ مشکلی هم ایجاد نشده است.

دبیرکل اتحادیه بنکداران با ذکر مثالی در این خصوص گفت: مثلاً یارانه روغن هر ایرانی با ارز بازار آزاد یک میلیون و ۲۰ هزار تومان است که دولت می تواند افراد نیازمند را شناسایی و همین یارانه روغن را مستقیماً به خود آنها بپردازد.

حسنی بر لزوم اصلاح ساختار حقوق و دستمزدها تأکید کرد و افزود: اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی با این ساختارهای پرداخت حقوق و دستمزد در کشور ما معنا ندارد.

وی با تأکید بر اینکه ارز نیمایی و ۴۲۰۰ تومانی باید از بازار کالاها حذف شود گفت: اگر واردات کالاها در حوزه مواد غذایی آزاد شود بخش خصوصی به قدری حرفه ای هست که بتواند شروع به کار کند و ما هم شاهد سقوط قیمتها باشیم.

دبیرکل اتحادیه بنکداران از دولت تقاضا کرد که به جای دخالت در واردات کالاها، نظارت های خود را افزایش دهد تا قیمتها هم کاهش پیدا کنند.

حسنی تصریح کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی، نیمایی و یارانه ای به جز بدبختی و فساد عایدی دیگری ندارند و باید حذف شوند.

کد خبر: ۱۰۷٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha