۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
بررسی گزارش اجرای ۴ ماهه بودجه سال ۱۴۰۰ | تنها ۳۴.۵ درصد احکام اجرا شده است
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد

بررسی گزارش اجرای ۴ ماهه بودجه سال ۱۴۰۰ | تنها ۳۴.۵ درصد احکام اجرا شده است

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: رئیس دیوان محاسبات در نشست امروز گزارش تفصیلی نظارت مستمر بر اجرای بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در خصوص چهار ماهه اول سال جاری را برای نمایندگان تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود گفت: گزارش تفصیلی نظارت مستمر بر اجرای بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در خصوص چهار ماهه اول سال جاری با حضور بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کل کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات کل کشور در این دور از مجلس اقدام نظارتی بسیار خوبی را انجام داده و طی گزارش‌های دو ماهه و چهار ماهه بودجه سال جاری را پایش و بررسی کرده و میزان تحقق اهداف و مغایرت‌ها و ... را مشخص کرده که براساس آن تنها ۳۴.۵ درصد احکام اجرا شده است. دیوان محاسبات این گزارش ها را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد تا وکلای ملت بتوانند نظارت دقیق تری بر عملکرد بودجه ای دولت داشته باشند.

مفتح تاکید کرد: همچنین رئیس و معاونان دیوان محاسبات گزارشی در خصوص ارزیابی عملکرد قوانین و مقررات تسهیل تولید در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ آماده کرده بودند که آن را نیز برای اعضای کمیسیون تشریح کردند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: این گزارش در مورد قوانین مهم در حوزه پشتیبانی و مانع زدایی از تولید بود که شامل قانون های رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، بهبود مستمر محیط کسب و کار، حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، اصلاح مواد (۱) و (۷) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی، حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و قانون برنامه ششم (مواد مرتبط با بخش تولید) را در برمی‌گرفت.

 سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: همچنین این کمیسیون در جلسه هفته گذشته خود کمیته‌ای برای بررسی و شناسایی میزان اجرای مواد برنامه ششم، نقاط ضعف و قوت آن به منظور تدوین و تصویب هر چه بهتر برنامه پنجساله هفتم تشکیل داد که مقرر شد، مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات کل کشور گزارشات خود را در این خصوص به این کمیته ارائه کنند که بذرپاش در این نشست اعلام کرد؛ کار بررسی در دیوان تا حدود زیادی پیشرفت داشته و بزودی گزارش آن را ارائه خواهد کرد.

مفتح اظهار کرد: گزارش‌های خوب و مفصلی را رئیس کل دیوان محاسبات در این کمیسیون ارائه کرد و امیدواریم با این روندی که دیوان در پیش گرفته باز هم شاهد گزارش‌های نظارتی بسیار خوب و دقیق آنها باشیم.

کد خبر: ۱۰۷٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha