۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
برنامه افزایش تاب‌آوری شبکه در شرکت انتقال گاز ایران تدوین شد

برنامه افزایش تاب‌آوری شبکه در شرکت انتقال گاز ایران تدوین شد

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از افزایش برنامه‌های تاب‌آوری شبکه انتقال گاز برای عبور موفق از فصل زمستان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا در نشست هماهنگی با مدیران ستادی و مناطق عملیات که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: برنامه‌های تعمیراتی شرکت انتقال گاز ایران در نیمه نخست سال برای انتقال پایدار گاز به مصارف خانگی، نیروگاهی و صنعتی براساس برنامه زمان‌بندی‌شده در حال انجام است تا برای ورود به زمستان دغدغه‌ای وجود نداشته باشد.

وی به برنامه افزایش تاب‌آوری شبکه انتقال گاز در فصل زمستان با شناسایی و جایگزینی توربین‌هایی با کارکرد عملیاتی کمتر در شرایط بحرانی اشاره کرد و افزود: برنامه‌های تعمیراتی و اورهال زمان‌بندی‌شده برای تأسیسات تقویت فشار گاز که ساعت کارکرد عملیاتی بالایی داشته‌اند، در نیمه نخست سال انجام شده است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان اینکه شرکت انتقال گاز تدابیری برای ورود به فصل سرما اندیشیده است، اظهار کرد: پایداری انتقال گاز اهمیت ویژه‌ای دارد، از این رو تعمیرات اساسی ایستگاه‌های تقویت فشار گاز و خطوط لوله، بازدیدهای دوره‌ای، پیگرانی هوشمند و تعویض پوشش به‌موقع انجام شده است تا خللی در فرآیند انتقال پایدار گاز طبیعی به هموطنان در فصل سرد سال به وجود نیاید.

جمشیدی‌دانا همچنین با اشاره به به تعمیرات خطوط لوله، تصریح کرد: در پنج ماه نخست سال با تلاش شبانه‌روزی کارکنان توانستیم نسبت به نشت‌یابی بیش از ۳ هزار کیلومتر خطوط لوله و بیش از ۲ هزار مترمربع تعویض پوشش، همچنین پیگرانی تمیزکننده و هوشمند برای آمادگی در نیمه دوم سال اقدام کنیم.

وی به رکورد انتقال گاز در سال ۱۳۹۹ هم اشاره کرد و ادامه داد: امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده باید با آمادگی کامل ناوگان توربین‌ها و خطوط لوله از فصل سرد سال با موفقیت عبور کنیم تا هیچ‌ نگرانی در تأمین انتقال پایدار گاز طبیعی به مصارف خانگی، نیروگاهی و صنعتی وجود نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: توربین‌هایی که در فصل زمستان کارکرد کمتری دارند نیز شناسایی شده‌اند تا در مواقع بحرانی و تعمیرات پیش‌بینی‌نشده در فصل زمستان بتوانیم در کمترین زمان ممکن جابه‌جایی توربین را انجام دهیم تا در انتقال پایدار گاز خللی ایجاد نشود.

در این نشست همچنین پیشنهادهایی درباره انجام تمهیدهای لازم درباره انعطاف عملیاتی به‌منظور انتقال پایدار گاز با هماهنگی میان مناطق عملیاتی و مدیریت دیسپچینگ ملی گاز مطرح و مقرر شد امکان‌سنجی آن حداکثر تا یک ماه آینده بررسی شود.

کد خبر: ۱۰۷٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha