۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
کشمش تولیدی ملایر در بازارهای صربستان عرضه می شود
سفیر صربستان در ایران:

کشمش تولیدی ملایر در بازارهای صربستان عرضه می شود

همدان - سفیر صربستان در ایران بااشاره به اینکه ملایر به تولید کشمش در جهان شهرت دارد؛ گفت: کشمش تولیدی ملایر در بازارهای صربستان عرضه می شود.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان همدان؛ دراگان تودورویچ درسفر به استان همدان و بعد از بازدید ظرفیت های بخش کشاورزی استان همدان بیان کرد: ایران و صربستان روابط سیاسی و تجاری خوب از زمان‌های گذشته داشتند و با توجه به پتانسیل‌های خوبی که هر دو کشور دارند می‌توانیم در زمینه اقتصادی به‌ خصوص کشاورزی همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.

سفیر صربستان بااشاره به اینکه ملایر به تولید کشمش در جهان شهرت دارد، افزود: کشمش تولیدی ملایر در بازارهای صربستان عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه گردوی تولیدی در استان همدان بهترین کیفیت را در ایران دارد افزود: امیدوارم کشاورزان و بازرگانان و متخصصان در زمینه افزایش صادرات و واردات بین دو کشور به ویژه استان همدان و صربستان کمک و فعالیت کنند.

تودورویچ با اشاره به تنوع محصولات کشاورزی در استان همدان اضافه کرد: بسیاری از محصولات کشاورزی از استان همدان به صربستان صادر می‌شود و امیدوارم سفرم به این استان پر بار بوده و همکاری‌ها دراین زمینه بین صربستان و استان همدان افزایش یابد.

سفیر صربستان در ایران از برگزاری نشست تخصصی اقتصادی بین ایران و صربستان در آینده ای نزدیک در تهران خبر داد و عنوان کرد: سفر به استان همدان هم در راستای برگزاری این نشست است و بعد ازاین بازدید ها گزارش هایی از ظرفیت ها و توانمندی های استان همدان برای تقویت روابط اقتصادی به بلگراد ارسال خواهد شد.

تودورویچ تشکیل اتاق بازرگانی مشترک به‌منظور تسریع در روند همکاری را خواستار شد و گفت: منتظر برگزاری نشست کمسیون مشترک اقتصادی بین ایران و صربستان در تهران هستیم.

کد خبر: ۱۰۷٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha