۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
نرخ‌گذاری دستوری و دلار؛ دو تیغ بران شاخص کل

نرخ‌گذاری دستوری و دلار؛ دو تیغ بران شاخص کل

کارشناس بازار سرمایه نرخ دستوری دلار و ریسک کاهش قیمت دلار را علل اصلی افت شاخص دانست و گفت: آینده بازار بستگی به ریسک‌های آینده دارد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ محمدمبین شفیعی ناطق، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با علت افت شدید شاخص کل در معاملات امروز اظهار کرد: شایعات درباره مذاکرات برجام و تاثیر ترس از ریزش دلار بازار را با اصلاح رو به رو کرده است. اخبار منتشر شده از سمت مذاکرات بد نیست و به نظر می‌رسد روند اصلاح قیمت در بازار فعلا ادامه‌دار باشد. نکته مهم این موضوع است که سهامداران باید دستکاری هر روزه در پرتفوی خود نداشته باشند

وی در ادامه صحبت‌های خود تشریح کرد: به عبارت دیگر، افرادی هستند که در شاخص مثبت خریدارند و در شاخص منفی می‌فروشند این افراد هیچ‌گاه در بازار سودی را نمی‌برند سهامداران باید در بازار سهام تحمل و صبر داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه نرخ دستوری سیمان را علت دیگر افت شاخص کل دانست و گفت: نرخ‌گذاری دستوری سیمان برای کاهش قیمت آن و تقاضا برای ساخت مسکن و استفاده از مصالح و میلگرد سیگنال منفی را به بازار تزریق کرده است. این موضوع در بلند مدت آسیب جدی را به بازار وارد می‌کند.

شفیعی ناطق در پایان خاطرنشان کرد: مالیات بر عایدی سرمایه اگر درست اجرایی شود تقاضای سفته بازانه در بازارهای دیگر را کم می‌کند و اگر جریان تولید به درستی شکل بگیرد تقاضا به سمت بازار سهام هم بیشتر می‌شود. به همین دلیل، تا زمانی که ریسک کاهش دلار در بازار وجود داشته باشد، شاخص کل افت خواهد کرد و فعلا در همین ناحیه نوسان خواهد داشت.

کد خبر: ۱۰۷٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha