۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
مدل مالی قراردادهای اپراتوری بنادر تغییر می‌کند
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی:

مدل مالی قراردادهای اپراتوری بنادر تغییر می‌کند

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تغییر در مدل مالی قراردادهای اپراتوری بنادر کشور در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرهاد منتصر کوهساری در رابطه با اینکه آیا بازنگری قراردادهای اپراتوری در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است یا خیر؟ و اینکه چه زمانی این موضوع اجرایی می‌شود؟ افزود: با توجه به اینکه قراردادهای امور بندری و بخش خصوصی در گذشته منعقد شده، بنابراین نیاز است تا برای حل چالش‌های آن‌ها که به واسطه تحریم و افزایش قیمت ارز به وجود آمده، قراردادهای موجود به سرعت بازنگری و به روزرسانی شود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بخش خصوصی در شرایط سخت ناشی از تحریم و شیوع ویروس کووید۱۹، سرمایه‌های خود را در بنادر هزینه کرده و به همین دلیل ضرورت دارد تا به مشکلات و مسائل آن‌ها به شکل جدی توجه کرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی تغییر و ارتقاء قراردادهای فعلی پورت اپراتورهای موجود بندر شهیدرجایی از قرار دادهای مدیریتی کوتاه مدت به قراردادهای سرمایه گذاری بلندمدت و BOT است که متناسب با میزان سرمایه گذاری، نسبت به افزایش مدت زمان قرارداد اقدام می‌شود، گفت: با کوتاه بودن مدت قرارداد، پورت اپراتورها از حاشیه امنیتی مناسبی برخوردار نخواهند بود.

کوهساری افزود: شرکت‌های مربوطه تا سال ۱۴۰۲ با سازمان بنادر و دریانوردی قرارداد دارند و امیدوار به ادامه اجرایی شدن فعالیت آن‌ها از سال ۱۴۰۲ به بعد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه با توجه به کاهش درآمد اپراتورهای بندری و افزایش هزینه‌های آن‌ها به دلیل تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، موضوع تغییر در مدل مالی قراردادهای اپراتوری در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است، گفت: از دیگر موارد انجام شده، الحاق پایانه کالاهای عمومی به کانتینری در بندر خرمشهر بوده که همین رویکرد برای بندر بوشهر نیز در دست اقدام است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: با تدوین و بازنگری قراردادهای بندری و مدیریت بهینه این قراردادها، نظارت بر اجرای تعهدات شرکت‌های سرمایه‌گذار به ویژه در زمینه تامین تجهیزات غیراستراتژیک و برنامه‌ریزی برای رفع کمبود تجهیزات در بنادر برطرف می‌شود.

کد خبر: ۱۰۷٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha