۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
بازار گل در بام ایران بی رونق است/ ضرورت حمایت از بخش تولید گل
بازار گزارش می دهد؛

بازار گل در بام ایران بی رونق است/ ضرورت حمایت از بخش تولید گل

شهرکرد- بازار تولید و عرضه گل در چهارمحال و بختیاری در پی شیوع ویروس کرونا بی رونق و کساد شده است.

گروه استان ها - چهارمحال و بختیاری یکی از استان های برتر کشور در تولید گل به شمار می رود. بیشترین گل تولیدی در این استان از نوع «گل رز» و «آلسترومریا» است که در گلخانه های استان تولید می شود. همچنین طی سال های اخیر کشت گل محمدی به صورت وسیع در سطح این استان مورد توجه قرار گرفته است.

سالانه بیش از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل بریده در سطح استان تولید می شود. امسال میزان قابل توجهی گل توسط گلخانه داران و فعالان این بخش برای بازار شب عید تولید شد، اما فعالان این بخش با شیوع ویروس کرونا در سطح استان و کشور با مشکل فروش و کسادی بازار مواجه شدند.

تعطیلی تالارهای عروسی  و لغو شدن مراسم عروسی نقش مهمی در کاهش مصرف گل در سطح استان و کشور داشت. از طرفی واحد های عرضه گل نیز تعطیل شدند و بسیاری از گل ها تولیدی روی دستان تولید کنندگان باقی ماند.

لغو مراسم عروسی موجب کاهش فروش گل شد

مدیر یکی از واحدهای صنفی گل فرشی شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ویروس کرنا بر روی فعالیت تمام واحد های صنفی و تولیدکننده اثر منفی گذاشت و بسیاری از  واحد های صنفی با مشکل فروش مواجه شدند.

امیر حسین حسینی بیان کرد: واحدهای صنفی عرضه گل بیش از دیگر واحد های صنفی با مشکل فروش مواجه شدند و بازار آنها با کسادی مواجه بود.

وی بیان کرد: لغو مراسم عروسی و مراسم ترحیم در سطح استان موجب شد که فروش گل بسیار کاهش یابد.

وی تصریح کرد: بسیاری از تولید کنندگان گل نیز در پی شیوع ویروس کرنا و کاهش خرید گل متضرر شدند.

شیوع ویروس کرونا موجب کاهش استقبال مردم از خرید گل شده است

معاون بهبود امور گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری  در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و استان موجب کاهش استقبال مردم از خرید گل شده است.

حمید رضا دانش بیان کرد: هم اکنون شیوع این ویروس موجب کاهش قیمت گل و کسادی بازار گل در این استان شده است و مشکلات بسیاری برای تولید کنندگان این عرصه فراهم کرده است.

وی بیان کرد:  امیدواریم با از بین رفتن این ویروس و بازگشت وضعیت طبیعی در سطح کشور شاهد بهبود و رونق دوباره بازار گل باشیم.

تولید بیش از هشت میلیون شاخه گل در چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود امور گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه بیان کرد: بیش از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل بردیده در سالجاری در چهارمحال و بختیاری تولید شد.

وی افزود: گل رز مهمترین گل تولیدی در چهارمحال و بختیاری به شمار می رود که دارای کیفیت بسیار بالایی است و بازار پسندی بالایی دارد.

وی تاکید کرد: گل رز تولیدی در این استان به واسطه تولید در ارتفاعات و شرایط آب و هوایی مناسب دارای کیفیت بالایی است.

معاون بهبود امور گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: گل رز تولیدی چهارمحال و بختیاری در ۱۰ رقم از نظر تنوع رنگ تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه مساحت گلخانه‌های استان چهارمحال و بختیاری ۳۰ هکتار است، ادامه داد: در هر مترمربع ۱۱۰ شاخه گل رز تولید می‌شود.

دانش ادامه داد: گل های تولیدی استان در بازار های های گل اصفهان، تهران و ... عرضه می شود و بخشی از گل تولیدی استان نیز به کشور های حوزه خلیج فارس صادر می شود.

حمایت از تولید کنندگان این بخش در راستای رونق تولید ضروری است تا مشکلات مالی و کسادی این روزهای بازار گل به مانعی بزرگ در سد راه تولید این واحد های تولیدی تبدیل نشود.

کد خبر: ۱۰٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha