۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
روسای جدید هتل‌های پارس اهواز و آبادان معرفی شدند
تغییرات حوزه گردشگری خوزستان آغاز شد؛

روسای جدید هتل‌های پارس اهواز و آبادان معرفی شدند

اهواز- روسای جدید هتل‌های زنجیره‌ای پارس در شهرهای اهواز و آبادان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، طی احکام جداگانه‌ای از سوی جمشید حمزه زاده مدیرعامل گروه هتل های پارس، حسن ایزدی به عنوان مدیرکل هتل پارس کاروانسرا آبادان و حفیظ الله طلاوری به عنوان سرپرست هتل پارس اهواز منصوب شدند.

با توجه به آسیب‌های جدی کرونا به صنعت گردشگری کشور، هتل‌ها یکی از بخش‌هایی بودند که با چالش رو به رو شدند و از دولت جدید به ویژه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انتظار می‌رود تسهیلات مناسبی را در این خصوص ارائه دهد.

هتل پارس اهواز در سال ۱۳۴۷ تاسیس و در سال ۱۳۵۲ به بهره برداری رسید. مساحت کل زمین طبق اسناد ۶ هزار متر مربع و زیر بنای آن ۴ هزار و ۶۰۰ متر مربع است. این هتل در ۵ طبقه و در مجاورت رود کارون و پل معروف شهر اهواز یعنی پل سفید واقع شده است.

کلنگ احداث هتل پارس کاروانسرا آبادان نیز در سال ۱۳۴۸ به زمین زده شد و  در سال ۱۳۵۰ نیز به بهره برداری رسید و از آن زمان تا پیش از آغاز جنگ فعال بود. در دوران جنگ تحمیلی نیز این هتل به عنوان سنگر حفاظتی و پشتیبانی در اختیار رزمندگان (گروه فدائیان اسلام و جنگهای نامنظم شهید چمران و غیره) قرار داشت. مقام معظم رهبری نیز در دوران ۸ سال دفاع مقدس بارها در این هتل اقامت داشتند که فیلم‌ها و عکس‌های آن نیز موجود است.

بسیاری از شهدای «حماسه ذوالفقاری» افرادی بودند که در دوران دفاع مقدس در هتل پارس کاروانسرا آبادان به عنوان یکی از سنگرهای حفاظتی و پشتیبانی حضور داشتند. تا پیش از گسترش کرونا و با توجه به نامگذاری هر سال تحت نام یک شهید، هر ساله در ایام نوروز خانواده شهید مربوطه در هتل پارس کاروانسرا آبادان مستقر می‌شدند و ضمن بازدید از این مکان و دیگر نقاط شهر از نزدیک با واقعیات جنگ آشنا می‌شدند.

پس از قبول قطعنامه و از سال ۱۳۷۰ کار بازسازی هتل آغاز و در ۱۳۷۴ دوباره افتتاح شد.

کد خبر: ۱۰۷٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha