۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی خشکسالی به بخش زراعت چهارمحال و بختیاری
معاون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی خشکسالی به بخش زراعت چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی خشکسالی به بخش زراعت استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر با اشاره به تداوم خشکسالی و بی‌آبی استان گفت: تاکنون خشکسالی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش تولید گندم و جو استان خسارت وارد کرده است.

وی افزود: در سال زراعی جاری سطح زیرکشت گندم آبی در استان ۲۰ هزار و ۸۰۰ هکتار و دیم ۳۸ هزار هکتار و سطح زیر کشت جو ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار بود که سطح زیرکشت گندم و جو در استان در سال زراعی جاری کاهش نداشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تولید گندم ۱۲۲ هزار تن در سال زراعی گذشته بود و امسال به ۸۰ هزار تن کاهش یافت، گفت: میزان تولید گندم در استان به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی ۳۰ درصد کاهش یافته است.

برزگر اظهار داشت: میزان تولید جو نیز از ۵۰ هزار تن تولید در سال زراعی گذشته به ۴۲ هزار و ۳۰۰ تن در سال زراعی جاری رسیده که این میزان تولید نیز ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم در استان خرید تضمینی و توافقی شده است، گفت: میزان خرید تضمینی گندم نیز ۵۰ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۱۰۷٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha