۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
استارت‌آپ‌ها توان تحول در عرصه اقتصادی کشور را دارند
مدیر شرکت بازار فروش انجیلو:

استارت‌آپ‌ها توان تحول در عرصه اقتصادی کشور را دارند

گرگان - مدیر شرکت بازار فروش انجیلو گفت: اگر از استارت‌آپ‌ها حمایت لازم انجام شود آنها توان تحول در عرصه اقتصادی کشور را دارند.

سید مجید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در دوره‌های گذشته کسب‌وکارهای نوین در استان گلستان جایگاه خاصی نداشت و مسئولان برای آن ارزش قائل نبودند اما در حال حاضر در مدیریت جدید کمی این نگاه تغییر کرده است و تحولات ایجاد شده سیستم استارت‌آپی گلستان را نسبت به گذشته پویاتر کرده است.

وی با بیا اینکه استارت‌آپ‌ها در گلستان تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله زیادی دارند، تصریح کرد: پارک علم و فناوری یک نهاد حمایتی است و برای اینکه شرایط بهتر از این شود نیاز است که جایگاه پارک علم و فناوری در بین دستگاه‌های اجرایی در استان ارتقاء پیدا کند تا اگر برای کاری به اداری مراجعه کردیم حداقل یک اولویت برای پارک علم و فناوری قائل شوند و راهنمایی خوبی داشته باشند.

حسینی با تاکید بر اینکه برخی نگاه درستی به این پارک ندارند، تصریح کرد: اگر این نگاه در استان درست شود بسیاری از کارها با سرعت و کیفیت بهتری انجام خواهد شد و اثرگذاری آن بیشتر خواهد شد.

مدیر شرکت بازار فروش انجیلو با اشاره به مهم‌ترین نیاز استارت‌آپ‌ها برای رشد کمی و کیفی افزود: نیروی کار متخصص و علاقه‌مند از نیازهای یک شرکت نوآوری است؛ کسی که بداند استارت‌آپ چیست و چه هدفی را دنبال می‌کند؟ در حال حاضر در استان گلستان کسانی که با مفهوم استارت‌آپ آشنا باشند زیاد نیست و خیلی‌ها به‌اشتباه استارت‌آپ را با یک شرکت نوپا اشتباه می‌گیرند.

وی ادامه داد: کسانی که می‌خواهند در کار استارت‌آپی فعالیت کنند نیازمند یک سری روحیات خاص هستند و آدم‌هایی باشند که به‌شدت به دنبال یادگیری و پایبند به اهداف باشند.

حسینی افزود: آنچه که نیازمند هستیم تا یک شرکت استارت‌آپی را توسعه دهیم نیروی متخصص است نیروهای علاقه‌مند که در این حوزه فعالیت کنند و اشتیاق یادگیری برای کار اهمیت بیشتری نسبت به مدرک و تخصص دارد.

حمایت مالی رشد یک استارتاپ را تامین می کند
وی با اشاره به اینکه حمایت‌های مالی به‌موقع از دیگر مباحث رشد استارت‌آپ است، یادآور شد: اگر این حمایت‌ها نباشد نمی‌تواند به برنامه‌های خود دست یابد، حمایت مالی حکم آب به‌موقع به یک گیاه را دارد و رشد یک استارت‌آپ را تأمین کند.

حسینی خلأهای قانونی که برای حمایت از استارت‌آپ‌ها وجود دارد اشاره کرد و گفت: نیازمند قانون‌های بالادستی در بحث استارتاپ‌ها داریم مثلاً در زمینه مالیات هیچ سازوکار حمایتی برای استارت‌آپ‌ها وجود ندارد

نیازمند این هستیم از دستگاه بالاتر نگاه به استارت‌ها این باشد که می‌توانند تأثیرگذار در بهبود وضعیت کشور باشند نه اینکه دوتا جوان دور هم جمع شدند و اقدامی انجام داده‌اند که آیا موفق شوند یا خیر؟

وی افزود: اگر استارت‌آپ‌ها حمایت شوند و نگاه مسئولان در این زمینه تغییر کند استارت‌ها همان‌طور که در چند سال اخیر نشان داده‌اند توان تحول در عرصه اقتصادی کشور را دارند و اگر از آنها حمایت شود در خلق ثروت برای کشور می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند.

مدیر شرکت بازار فروش انجیلو ادامه داد: اگر حمایت‌ها شکل بگیرد و فرهنگ استارت‌آپی ترویج شود، بسیاری می‌توانند برای خودشان شغل ایجاد کنند؛ هر جوان تحصیل‌کرده که دارای ایده و خلاقیت است این جسارت را پیدا می‌کند که به‌جای اینکه به دنبال شغل باشد خودش ایجاد اشتغال‌زایی کند.

وی در خصوص اینکه آینده استارت‌آپ‌ها در گلستان چگونه خواهد بود اظهار کرد: با درنظرگرفتن حمایت علمی و مشاوره‌ای که در حال حاضر پا می‌گیرد می‌تواند امیدوار بود که اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خواهد خورد در چند ماه گذشته از طرف پارک علم و فناوری دوره‌های آموزشی برای استارت‌آپ‌های فعال، برگزار شده که این آموزش‌ها واقعاً موردنیاز است.

وی یادآور شد: اگر این دوره‌های آموزشی باکیفیت و تداوم ادامه پیدا کند می‌توانیم امیدوار باشیم بعضی از استارت‌آپ‌ها به جاهای خوب ختم شود و اگر این آموزش‌ها نباشد شاید بسیاری از این شرکت‌ها تا دو سال دیگر وجود نداشته باشند چرا که برای رشد یک استارت‌آپ ما لزوماً نیازمند این نیستیم که پول و سواد بازاریابی داشته باشیم، مدیریت و دیگر مسائل نیز باید وجود داشته باشد تا بتوانیم در یک شرکت استارتاپی موفق باشیم.

کد خبر: ۱۰۷٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha