۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
رشد قیمت جوجه یک روزه و کرایه حمل نهاده تاثیر محسوسی در قیمت مرغ ندارد
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

رشد قیمت جوجه یک روزه و کرایه حمل نهاده تاثیر محسوسی در قیمت مرغ ندارد

اوسطی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در زمینه کرایه حمل و نقل نهاده‌ها و نرخ جوجه یک روزه شاهد افزایش قیمت‌هایی هستیم اما میزان آن نمی‌تواند افزایش قیمت محسوس گوشت مرغ را رقم بزند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، پرویز اوسطی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص مشکلات حوزه تولید و توزیع گوشت مرغ در بازار، گفت: موضوع تامین کالاهای اساسی در طول یک سال اخیر در دستور کار مجلس و دولت بوده و با استقرار دولت سیزدهم رئیس جمهور اعلام کرد که یکی از اولویت‌های آنها تامین کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر تامین و واردات نهاده‌های دامی سرعت بیشتری پیدا کرده و ذخایر مناسبی با همت دستگاه‌های مربوطه در این زمینه ایجاد شده است، ادامه داد: در زمینه کرایه حمل و نقل نهاده‌ها و نرخ جوجه یک روزه شاهد افزایش قیمت‌هایی هستیم اما میزان آن نمی‌تواند افزایش قیمت محسوس گوشت مرغ و نگرانی مصرف کنندگان را رقم بزند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس بارها اعلام کرده‌اند که به دنبال قیمت دستوری گوشت مرغ و زیان مرغداران نیستند، عنوان کرد: تولیدکنندگان خط قرمز ما هستند و باید با درنظر گرفتن سود منطقی تولید گوشت مرغ در کشور تداوم پیدا کند، اما از سوی دیگر باید منافع مصرف کنندگان نیز مدنظر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اگر قرار است فشاری بر مصرف‌کنندگان وارد شود و توان خرید آنها کاهش پیدا کند باید دولت با استفاده از سازوکارهای متناسب قیمت‌ها را به تعادل برساند، تصریح کرد: در نشست هفته جاری کمیسیون کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی افزایش قیمت‌های حمل و نقل نهاده، قیمت یک روزه، ذخیره سازی نهاده‌ها، کارکرد سامانه بازارگاه و استقرار کامل سامانه‌ها در کشتارگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از مشکلات اصلی ما که در حوزه اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد تنظیم بازار خرده فروشی و بازار است، امیدوارم با برگزاری نشست‌هایی این مشکلات نیز برطرف شود.

کد خبر: ۱۰۷٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha