۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
صادرات غیرنفتی ایران به دو برابر افزایش می یابد/ حمایت از طرح توسعه کویر تایر
وزیر صمت:

صادرات غیرنفتی ایران به دو برابر افزایش می یابد/ حمایت از طرح توسعه کویر تایر

وزیر صنعت، معدن و تجارت صادرات را یکی از مهمترین اهداف وزارت صمت دانست و گفت: تا پایان دولت سیزدهم صادرات غیر نفتی ایران را به دو برابر می رسانیم.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدرضا فاطمی امین شامگاه جمعه در بازدید از کارخانه کویرتایر بیرجند اظهار داشت: با توجه به پتانسیل های مرزی کشور تا سال ۱۴۰۴ باید صادرات غیر نفتی ایران را دو برابر کنیم.

وی بیان داشت: در حوزه صادرات کشورهای همسایه از جمله افغانستان، پاکستان و دیگر کشورها در اولویت بوده و این پروژه مورد تاکید قرار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: کار اصلی شرکت کویرتایر تولید تایر بوده است،‌ اما هم اکنون به ماشین ساز حرفه ای در حوزه لاستیک سازی تبدیل شده است.

فاطمی امین با تاکید بر اینکه صادرات ایران نباید تنها تایر باشد، افزود: باید در زمینه صادرات فناوری و ماشین آلات تلاش کنیم و در این راستا وزارت صمت توسعه شرکت کویر تایر را حمایت می کند.

وی ضمن تقدیر از مدیرعامل شرکت کویرتایر اظهار داشت: لاستیک سنگین کشور بیشتر وارداتی است که اگر این شرکت برای صادرات و احداث خط تولید در کشورهای دیگر برنامه ای داشته باشند، قطعا آنها را حمایت می کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تدوین یک برنامه تخصصی برای بخش صنعت، معدن و تجارت در تمام شهرستان های کشور بیان داشت: افق اجرایی این برنامه سه ساله بوده و این وزارتخانه برای تامین زیرساخت ها، رفع کاستی ها و ترغیب سرمایه گذاران در بخش تولیدی تلاش می کند.

کد خبر: ۱۰۶٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha