۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
کاهش ۱۲ درصدی قیمت فولاد در یک هفته| انتظار روند صعودی قیمت به بهانه دلار
تحلیل بازار فولاد در هفته جاری و قبل

کاهش ۱۲ درصدی قیمت فولاد در یک هفته| انتظار روند صعودی قیمت به بهانه دلار

شهرستانی،عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد گفت: با استقرار دولت سیزدهم و انتظار کاهش قیمتها دربخش های مختلف اقتصادی و فولاد، در هفته گذشته بازار محصولات فولادی خریداران کمتری داشت.

بازار؛ گروه صنعت: «سید رضا شهرستانی» در تحلیل بازار محصولات فولاد در هفته گذشته در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: تحت تاثیر روانی کاهش قیمت ها در هفته گذشته، خریداران محصولات فولادی آنچنان خرید نکردند و همه منتظر کاهش قیمت ها ماندند.

به گفته این عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد کشور، همین مساله در جو روانی کاهش قیمت ها تاثیر گذاشت و به طور متوسط قیمت محصولات فولادی حدود ۱۲ درصد کاهش یافت.

شهرستانی افزود: در کنار این مسایل کاهش قیمت دلار در اوایل  هفته گذشته بر کسادی بازار نیز تاثیرگذاشت و این مساله سبب شد خریداران فولاد خرید نکنند و خریداران اندکی به بازار مراجعه کنند.

به نظر می رسد با تداوم قطعی برق واحدهای فولادی در کشور و کاهش تولید و مشکلات تامین مواد اولیه کاهش قیمت محصولات فولادی یک مساله موقتی باشد و در هفته آینده شاهد افزایش قیمت محصولات فولادی باشیم

عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد کشوراظهارداشت: با این حال به نظر می رسد با تداوم قطعی برق واحدهای فولادی در کشور و کاهش تولید و مشکلات تامین مواد اولیه کاهش قیمت محصولات فولادی یک مساله موقتی باشد و در این هفته شاهد افزایش قیمت محصولات فولادی باشیم.

کاهش قیمت سنگ آهن به ۱۳۳ دلار در هرتن
بررسی خبرنگار بازار حاکی است که در هفته گذشته قیمت سنگ آهن کاهش پیدا کرد و به ۱۳۳  دلار در هرتن رسید، قیمت بیلت سی آی اس ۵۹۰ دلار شد و قیمت بیلت داخلی با توجه به عرضه آن در بورس و همچنین کاهش قیمت دلار تا اواسط هفته گذشته به شدت کاهش یافت و به محدوده ۱۴ هزار و ۲۲۰ تا ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

همچنین قیمت‌های میلگرد روند کاهشی داشت و هر کیلوگرم آن به محدوده  ۱۶ هزار و ۲۰۰ تا ۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسید و فاصله قیمت شمش و میلگرد افزایش یافت.

در ادامه هفته گذشته تحت تاثیر بهبود نسبی وضعیت برق، میزان تولید میلگرد افزایش پیدا کرد ولی با مشکل تقاضا در بازار مواجه شد و با توجه به وضعیت دلار وهمچنین عرضه مستمر آن در بورس این دو عامل به منع افزایش قیمت میلگرد در بازار شد.

شهرستانی بیان کرد: در هفته گذشته کاهش قیمت ششم فولادی باعث شد که تولیدکنندگان قیمت ضایعات را کاهش دهند و از آنجا که ورودی قراضه آهن کاهش یافت تولیدکنندگان مجبور شدن قیمت قراضه را افزایش دهند.

در روزهای اخیر شمش به قیمت ۱۴ هزار و۳۰۰ تا ۱۴هزارو ۴۰۰ تومان رسید
این عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد کشوربیان کرد: از طرفی در هفته گذشته قیمت شمش کاهش پیدا کرد، در نتیجه در روزهای اخیر شمش به قیمت ۱۴ هزار و۳۰۰ تا ۱۴هزارو ۴۰۰ تومان رسید و این کف قیمت شمش در بازار بود و به نظر می رسد که طی روزهای آینده به احتمال زیاد شاهد افزایش قیمت آن در بازار خواهیم بود.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: پیش‌بینی ما این است که در روزهای آینده و یا این هفته شاهد افزایش قیمت های محصولات فولادی باشیم، زیرا قیمت دلار در اواخر هفته گذشته روند افزایشی گرفت و این قیمت برخی از محصولات فولادی صعودی خواهد کرد.

 وی اظهارداشت: هم اکنون فاصله قیمت شمش و نورد به حدود ۲ هزار تومان رسیده است و قیمت ها در جایی قرار گرفته اند که باید روند صعودی داشته باشد تا به قیمت میلگرد برسند، امیدواریم که وضعیت قیمت میلگرد با کاهش یک هزار تا ۸۰۰ تومانی در هر کیلوگرم در همین محدوده باقی بماند.

هم اکنون در بازار مولفه‌های افزایش قیمت فولاد بیشتر از مولفه‌های کاهشی آن است، لذا تحت تاثیر قیمت دلار در بازار، مشکلات تأمین مواد اولیه و افزایش هزینه‌های تولید، مولفه های افزایش قیمت فولاد را در بازار بیشتر کرده است

شهرستانی گفت: هم اکنون در بازار مولفه‌های افزایش قیمت فولاد بیشتر از مولفه‌های کاهشی آن است، لذا تحت تاثیر قیمت دلار در بازار، مشکلات تأمین مواد اولیه و افزایش هزینه‌های تولید، مولفه های افزایش قیمت فولاد را در بازار بیشتر کرده است.

در هفته گذشته قیمت آهن قراضه و آهن اسفنجی نیز در محدوده هشت هزار تومان ثابت ماند
عضوهیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد کشورافزود: در هفته گذشته قیمت آهن قراضه و آهن اسفنجی نیز در محدوده هشت هزار تومان ثابت ماند و طبق آخرین خبرها تامین آلیاژ آلومینیوم برای تولید کنندگان متاسفانه مشکلاتی را به وجود آورده و فولادسازمان به راحتی نمی توانند آلیاژهای افزودنی را از بازار تامین کنند واگر شرایط به همین منوال باشد به احتمال زیاد قیمت محصولات فولادی این هفته  افزایش خواهد یافت.

شهرستانی بیان کرد: از طرفی افزایش قیمت افزودنی ها به ۴۶ و یا ۴۷ هزار تومان مشکلات زیادی برای تولیدکنندگان به وجود آورد و پیش‌بینی ما این است بازار در روزهای آینده شاهد صعود قیمت محصولات فولادی خواهد بود و این می تواند تولیدکنندگان را از زیر فشار هزینه ها تا حدودی رها کند.

عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد کشور یادآورشد: در مجموع هر چه خریداران مطمئن شوند که قیمت ها کمتر افت و خیز پیدا خواهد کرد در این صورت برای خرید به بازار مراجعه خواهند کرد.

شهرستانی اظهارداشت: هم اکنون در بازار صادراتی قیمت شمش به ازای هر تن فوب بندرعباس به ۶۰۰ دلار رسیده است و قیمت میلگرد صادراتی نیز تحویل درب کارخانه بین ۶۲۰ تا ۶۳۰ دلار توسط فروشندگان پیشنهاد شده است.

نوسانات بازار آهن در آخرین روز هفته ای که گذشت
میلگرد در اکثر کارخانه‌ها، امروز را با کاهش  قیمت شروع کرد و به غیر از دو یا سه کارخانه الباقی آنها کاهش قیمت ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومانی را اعلام کردند.

در زمینه تیرآهن در اکثر مبادی فروش را با کاهش قیمت شروع کردند و به غیراز دو یا سه بنگاه الباقی آنها کاهش۴۰ الی ۵۰ هزار تومانی را  اعلام کردند.

انواع ورق سیا نیز در آخرین روز هفته گذشته را با کاهش قیمت شروع کردند و به غیر از دو یا سه بنگاه الباقی آنها کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی داشتند.

همچنین ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی در اکثر مبادی فروش، ابتدای هفته گذشته  نیز با ثبات قیمت شروع کردند و به غیر از دو یا سه بنگاه الباقی آنها بدون تغییر باقی ماندند.

قوطی پروفیل و پروفیل زد نیز در اکثر کارخانه های تولید کننده را با کاهش قیمت شروع کردند و به غیر از دو یا سه کارخانه، الباقی آنها کاهش  قیمت حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومانی را اعلام کردند.

نبشی و ناودانی در اکثر کارخانه های تولیدکننده نیز با کاهش قیمت شروع کردند و به غیر از دو یا سه کارخانه الباقی آنها با کاهش ۵۰ الی ۱۰۰ تومانی عرضه کردند.

انواع لوله (مانیسمان، داربستی، درزدار) در اکثر کارخانه های تولید کننده، را با کاهش قیمت شروع کردند و به غیر از دو یا سه کارخانه، الباقی آنها کاهش  قیمت حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومانی را اعلام کردند.

کد خبر: ۱۰۶٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha