۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
استفاده از آب دریا راهکار بلندمدت کم آبی گلستان
مدیرعامل آب منطقه ای گلستان خبرداد؛

استفاده از آب دریا راهکار بلندمدت کم آبی گلستان

گرگان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: یکی از راهکارهای بلندمدت برای جبران کم آبی گلستان، استفاده از آب دریا بوده که تاکنون مجوز شیرین سازی ۱۶ میلیون مترمکعب صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، سید محسن حسینی اظهارکرد: در دیدار با مدیر عامل آبفای کشور بر موضوع اجرائی کردن شیرین سازی آب دریا و افزایش مجوز شیرین سازی و همچنین واگذاری طرح های آبرسانی در دست اجرای شرکت آب منطقه ای گلستان به شرکت آب و فاضلاب استان تاکید شد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: با توجه به اینکه در طرح جامع پیش بینی شده است، استان گلستان نزدیک به ۴۰ میلیون متر مکعب آب را با شیرین سازی در افق بلند مدت به دست مردم برساند، در حد ۱۶ میلیون متر مکعب مجوز صادر و تخصیص انجام شده است که در این جلسه هم در خصوص افزایش مجوز شیرین سازی شرب و هم نحوه اجرا و سرمایه گذاری شیرین سازی در استان بحث و بررسی صورت گرفت.

وی بیان کرد: در خصوص نحوه اجرای شیرین سازی برای شرب هم می تواند مطالعات با هزینه دولت انجام شود و هم اینکه سرمایه گذار کار انتقال، مطالعه و اجرا را انجام دهد و بعد در یک مدت معین و مشخصی آب را به دولت فروخته و هزینه را از دولت بگیرد.

حسینی اضافه کرد: مهندس جانباز با کلیات موضوع موافق بودند و راهنمائی لازم را ارائه نموند و مقرر شد باقی مانده تخصیص شرب برای استان نیز توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیگیری شود که در صورت تخصیص ۴۰ میلیون متر مکعب می توان شرب ۵۰۰ هزار نفر را تامین کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در بین طرح های آبرسانی به شهر ها و روستاهای استان، ۶ طرح در سنوات قبل به آب منطقه ای واگذار شده بود اما مقرر شد برای انجام هماهنگی و سرعت بیشتر در آبرسانی این طرح ها به شرکت آب و فاضلاب استان واگذار شود که مهندس جانباز با کلیات موضوع موافقت کرد و مقرر شد در طی جلسات مشترک آب منطقه ای و آب و فاضلاب این موضوع بررسی و اجرا شود.

کد خبر: ۱۰۶٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha