۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
فناوری گلخانه ای در سال ۲۰۲۱ | افزایش بهره وری با حداقل نیروی کار
بازار گزارش می‌دهد؛

فناوری گلخانه ای در سال ۲۰۲۱ | افزایش بهره وری با حداقل نیروی کار

فناوری گلخانه ای، تکنیک ایجاد شرایط محیطی مفید برای گیاهان یا محصولات زراعی، همراه با اتوماسیون است.

بازار؛ گروه بین الملل: در دنیایی که فناوری با سرعت بی سابقه ای حرکت می کند، تولیدکنندگان تجاری به بهره وری و قابلیت پیش بینی در فناوری گلخانه ای خود نیاز دارند. باید روش هایی را که تکنولوژی به تولیدکنندگان کمک می کند اتخاذ نموده و بهره وری را افزایش داده و آرامش خاطر را در نظر بگیریم.

فناوری گلخانه چیست؟
فناوری گلخانه ای، تکنیک ایجاد شرایط محیطی مفید برای گیاهان یا محصولات زراعی، همراه با اتوماسیون است. در حالی که از آن برای محافظت از گیاهان در برابر شرایط نامساعد آب و هوایی استفاده می شود، برای افزایش عملکرد و کاهش هزینه نیروی کار و منابع تکامل یافته است. به عنوان یک محیط مستقل، گلخانه ها به راحتی کنترل می شوند. تولیدکنندگان تجاری در حال حاضر دارای طیف وسیعی از فناوری ها هستند تا بالاترین سطح بهره وری را با حداقل نیروی کار تضمین کنند.

گلخانه هوشمند مدرن نشان دهنده همگرایی دانش علمی پیچیده ای است که از راه حل های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری در دسترس استفاده می کند.

کنترل کننده های گلخانه
کنترل کننده های محیطی گلخانه سطح بالایی از کارآیی مدیریت گلخانه را از طریق اتوماسیون ارائه می دهند و به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا ضمن کاهش هزینه ها، عملکرد خود را به حداکثر برسانند.

کنترل کننده های موتور هوشمند می توانند از طریق برنامه های تلفن هوشمند، دریچه ها را باز و بسته کنند، چراغ ها را روشن یا خاموش کنند. کنترل کننده ها از قبل با مشخصات از پیش تعیین شده بر اساس معیارهای دریافت شده از حسگرهای واقع در سراسر گلخانه برنامه ریزی شده اند.

سنسورها
سنسورهای موجود در گلخانه دما، رطوبت، CO۲، نور و VPD  WC و EC را اندازه گیری می کنند تا کنترل کننده اتاق رشد شما به طور خودکار شرایط را تنظیم کند تا مطمئن شوید محیط رشد شما شرایط ایده آل در همه زمان ها را دارد. با نظارت بر دهها متغیری که عملاً از طریق یک برنامه به مدیریت گلخانه می روند، هزینه کار کاهش یافته و در زمان صرفه جویی می کنید. این سنسورها داده های سطح برش را به سیستم عاملی هدایت می کند که موتورها را بر اساس محرک ها باز یا بسته می کند.

اتوماسیون
با خودکارسازی فرآیندها، تولیدکنندگان می توانند با تضمین محیطی ثابت و صرفه جویی در هزینه ها با کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه های کار، عملکرد محصول را افزایش دهند. این بدان معناست که پرورش دهندگان زمان و انرژی لازم برای توسعه تجارت، همکاری یا سایر علایق را دارند. اینترنت اشیا (IoT) یک راه حل قوی با محرک های حسگر و اتوماسیون برای تکمیل کامل چرخه ارائه می دهد.

داده ها: کنترل کننده های گلخانه می توانند داده ها را در طول زمان ردیابی کرده و به تولیدکننده بینش دهند که ترکیب آبیاری، تغذیه، روشنایی و رطوبت کدام محصول بیشترین عملکرد را افزایش می دهد. با استفاده از چندین برداشتی، این داده ها می تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا ضمن استفاده موثرتر از منابع و کاهش هزینه های عملیاتی، تولید خود را به حداکثر برسانند.

تولیدکنندگان می توانند به راحتی سیستم های آماده را برای به حداکثر رساندن کیفیت محصول و تولید همزمان با بهینه سازی مصرف انرژی ، نیروی کار و سایر هزینه های عملیاتی پیاده سازی کنند. با کنترل کننده مناسب، تولیدکنندگان می توانند کارهای کمتری انجام دهند، بهره وری انرژی را افزایش دهند، محیط های ایده آل و دقیق تری برای رشد ایجاد کنند و نتیجه نهایی را افزایش دهند.

به عنوان یک پرورش دهنده اطمینان از این که عملیات کشت شما همیشه در سطوح مطلوب خود عمل می کند بسیار مهم است. داشتن طراحی و تجهیزات مناسب گلخانه تجاری یا اتاق رشد داخلی بسیار مهم است. روشنایی، تجهیزات کنترل آب و هوا، تهویه مطبوع، باروری، سنسورها، فن ها، کنترل کننده ها و تجهیزات اتوماسیون در موفقیت شما بسیار مهم هستند و همینطور تمیز نگه داشتن و نگهداری کافی از عملکرد شما. سلامت گیاهان شما بستگی به توانایی شما در کارکردن تجهیزات و تمیز بودن منطقه دارد.

اگرچه ممکن است کثیف شدن اتاق رشد یا گلخانه طبیعی به نظر برسد، اما دلایل اساسی برای مرتب و مرتب نگه داشتن آن وجود دارد؛ سلامت گیاهان شما.

کد خبر: ۱۰۶٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha