۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
اعطای ۱۲۰میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان‌شرقی
مدیرعامل منطقه آزاد ارس خبرداد؛

اعطای ۱۲۰میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان‌شرقی

تبریز- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: ۱۲۰میلیارد ریال تسهیلات توسط صندوق پژوهش و فناوری ارس به ۴۶ شرکت دانش بنیان و فناور آذربایجان شرقی اعطا شد.

به گزارش بازار، محسن نریمان روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه صندوق پژوهش و فناوری ارس با سرمایه گذاری دولتی و بخش خصوصی از سال ۱۳۹۸ تاسیس شده است، افزود: این تسهیلات از منابع صندوق پژوهش و فناوری ارس، منابع خط اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی و نیز منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تخصیص و پرداخت شده است.

وی گفت: تسهیلات پرداختی به شرکت های دانش بنیان به منظور تامین سرمایه در گردش، خرید و نصب تجهیزات و تکمیل خط تولید، تولید نمونه محصول، تولید صنعتی محصول و لیزینگ بوده است.

نریمان ادامه داد: این صندوق همچنین ضمانت نامه های مختلفی را به ارزش بیش از ۱۵۰میلیارد ریال برای ۲۶شرکت صادر کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: صندوق پژوهش و فناوری ارس به عنوان اولین صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی و با اقدام اولیه سازمان منطقه آزاد ارس در سال ۹۸ و با سرمایه گذاری ۳۴ درصدی سازمان منطقه آزاد ارس، ۱۵ درصد پارک علم و فناوری تبریز و ۵۱ درصد سهام بخش خصوصی شامل شرکت های همگامان و تارلاامین ارس تاسیس شده است.

نریمان گفت: اکنون خدماتی از قبیل صدور انواع ضمانت‌نامه، ارایه‌ تسهیلات، سرمایه‌گذاری خطرپذیر، اخذ و اعطای کارگزاری‌ها، عاملیت و مدیریت منابع مالی توسط این صندوق به مشتریان ارایه می شود.

وی اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری ارس عاملیت مالی و کارگزار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی و عاملیت مالی پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی را برعهده دارد.

نریمان گفت: در سال های اخیر با تاسیس مرکز رشد در منطقه آزاد ارس و صندوق پژوهش و فناوری ارس و نیز مرکز نوآوری ارس قدم های خوبی در مسیر اقتصاد دانش بنیان و تکمیل اکوسیستم دانش بنیان در این منطقه برداشته است.

صندوق پژوهش و فناوری منطقه آزاد ارس در شهر جلفا و تبریز دارای دفتر بوده و شرکت های دانش بنیان و فناور منطقه و استان می توانند به منظور بهره مندی از خدمات صندوق به دفتر تبریز واقع در پارک علم و فناوری تبریز و دفتر جلفا واقع در مجتمع اداری مشاهیر آذربایجان مراجعه کنند.

کد خبر: ۱۰۶٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha