۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
مایع ضدعفونی کننده بر پایه الکل در زاهدان تولید شد

مایع ضدعفونی کننده بر پایه الکل در زاهدان تولید شد

زاهدان- معاون امور صنایع سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش واحد تولیدی «مروارید هامون» تولید مایع ضد عفونی کننده بر پایه الکل برای نخستین بار در زاهدان آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، مسعود قاینی در حاشیه بازدید از واحد تولیدی ضد عفونی زاهدان اظهار داشت: در مرحله اول ۶ هزار لیتر مایع ضدعفونی تولید و در مراحل بعدی بیش‌از ۱۰ هزار لیتر تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان واحد تولیدی جهت تولید مایع ضدعفونی ندارد و بر اساس شرایط پیش آمده برای مقابله با ویروس کرونا، واحد تولیدی فوق که تولید کننده محصولات شوینده و بهداشتی بوده خط تولید را تغییر و بر اساس اخذ پروانه بهداشتی از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به تولید این محلول کرده است.

 معاون امور بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: با هدف نظارت مستقیم بر تولید مایع ضد عفونی یک نفر بازرس در این کارخانه مستقر و از نزدیک روند تولید را بررسی خواهد کرد.

وی گفت: قیمت مصرف کننده بر اساس اعلام سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان ۱۰۶ هزار تومان به ازای بطری‌های چهار لیتری جهت عرضه به داروخانه‌ها تعیین شده است.

قاسمی بیان کرد: محلول‌های ضد عفونی در اختیار یکی از شرکت‌های پخش دارویی سیستان و بلوچستان قرار خواهد گرفت تا با نظارت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بین داروخانه‌ها توزیع شود.

کد خبر: ۱۰٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha