۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
بهترین فروشندگان خودرو ۲۰۲۱ به انتخاب مشتریان معرفی شدند| صدر نشینی آلمانی‌ها و کره‌ای‌ها
بازار گزارش می‌دهد

بهترین فروشندگان خودرو ۲۰۲۱ به انتخاب مشتریان معرفی شدند| صدر نشینی آلمانی‌ها و کره‌ای‌ها

پورشه، لکسوس، کیا، سوبارو و سئات پنج خودروساز محبوب به انتخاب مشتریان هستند، این شرکت‌های خودرویی با داشتن کارکنان ماهر، دوره گارانتی بالا و محصولات مناسب نسبت به سایر خودروسازان پیشی گرفته اند.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت‌های خودروسازی همواره در تلاش هستند که با توسعه محصولات و ارائه خدمات قابل توجه، بازار مناسبی را برای خود کسب و مشتریان بیشتری را جذب کنند. این مساله فراغ از تعبیه فناوری‌ها روز، طراحی جدید یا سازگاری خودرو با محیط زیست، بلکه فروش خوب محصولات در گرو ارائه خدمات عرضه شده به مشتریان است. غول‌های خودروسازی در جهان سعی دارند با شناسایی سلیقه و رفتار مشتریان در زمان تهیه یک محصول، بهترین خدمات فروش و پس از فروش را عرضه کنند. برخی از شرکت‌های خودروساز برای موفقیت در ای مساله با احداث شبکه‌های زنجیره فروش و توسعه نمایندگی‌ها قصد جلب مشتریان را با بهترین خدمات فروش دارند. به تازگی طی یک نظرسنجی در بین هزاران مشتری خودروسازان که توسط پاور درایو انجام شده، لیستی از چند شرکت خودروساز برتر در زمینه فروش برای سال ۲۰۲۱ معرفی شده است. این ارزیابی در کشور انگلیس انجام و می‌توان آن را به سایر بازارها بسط داد. در این گزارش به بررسی رفتار ۵ شرکت خودروساز اول این لیست خواهیم پرداخت.

بهترین فروشندگان خودرو 2021 به انتخاب مشتریان معرفی شدند| صدر نشینی آلمانی‌ها و کره‌ای‌ها

شرکت خودروسازی پورشه صدر نشین جدول بهترین فروشندگان خودرو در دنیا قرار دارد. براساس نظر مشتریان، فروشگاه‌ها و شبکه‌های خدمات پس از فروش پورشه بدون عیب و نقص است

پورشه صدر نشین فروش
شرکت خودروسازی پورشه صدر نشین جدول بهترین فروشندگان خودرو در دنیا قرار دارد. براساس نظر مشتریان، فروشگاه‌ها و شبکه‌های خدمات پس از فروش پورشه بدون عیب و نقص بوده و معمولا از فضا کافی بازدید، پارکینگ و استراحت برخوردار است. کارکنان فروشگاه‌های پورشه با دقت و برخورد مناسب مشتریان را به سمت محصولی که می‌خواهند هدایت می‌کنند. مباحث فنی و تست‌های که در نمایشگاه‌های پورشه به مشتریان عرضه می‌شود، منجربه رضایت خاطر کامل آن‌ها شده است.

خودروهای که در نمایشگاه پورشه قرار دارد، به بهترین شکل ممکن برای تست مشتریان آماده شده، معمولا پس از خرید محصول آن را برای مشتری ارسال می‌کنند. براساس ارزیابی مشتریان که از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون از پورشه خودرو خریداری کردند، این خودروساز آلمانی بالاترین امتیاز رضایت مشتری را دریافت کرده است.

بهترین فروشندگان خودرو 2021 به انتخاب مشتریان معرفی شدند| صدر نشینی آلمانی‌ها و کره‌ای‌ها

لکسوس در سال جاری به دلیل توانسته با عرضه بهترین مراکز فروش و بستر دسترسی آسان به نمایندگی‌ها، این خودروساز را در مقام دوم جای داده است

لکسوس در مقام دوم
لکسوس در سال جاری به دلیل توانسته با عرضه بهترین مراکز فروش و بستر دسترسی آسان به نمایندگی‌ها، این خودروساز را در مقام دوم جای داده است. همانطور که در خصوص پورشه پیشتر اشاره شد، ارزش ارائه خدمات و تعمیرات لکسوس آن را در میان بهترین‌ها قرار داده است.  هرچند که نمایشگاه‌های لکسوس چندان جذاب و البته چشمگیر نیست، اما رفتار متواضعانه کارکنان و هدایت مشتری به سمت بهترین محصول، تاثیرگذاری فراوانی در انتخاب خودرو برای آن‌ها دارد. هرچند کیفیت محصول مشتریان را بیش از هرگزینه دیگر راغب به خرید خودروهای لکسوس می‌کند. گفتنی است که برند لکسوس نسبت به تویوتا در بازارهای جهانی طرفداران بیشتری دارد.

بهترین فروشندگان خودرو 2021 به انتخاب مشتریان معرفی شدند| صدر نشینی آلمانی‌ها و کره‌ای‌ها

شرکت خودروسازی کیا پس از پورشه و لکسوس رتبه سوم رضایت مشتری را کسب کرده است. کیا با داشتن نمایشگاه‌های فروش بسیار بزرگ و دوره گارانتی طولانی فرصتی را به دست آورده که سایر خودروسازان به آن نرسیده‌اند

کیا در مقام سوم
شرکت خودروسازی کیا پس از پورشه و لکسوس رتبه سوم رضایت مشتری را کسب کرده است. کیا با داشتن نمایشگاه‌های فروش بسیار بزرگ و دوره گارانتی طولانی فرصتی را به دست آورده که سایر خودروسازان به آن نرسیده‌اند.   هرچند که مشتریان نسبت به ارتباط ضعیف کارکنان در زمان انتخاب محصول یا دوره گارانتی شکایت دارند، اما دسترسی به خدمات، پاسخگویی به سوالات و عرضه به موقع محصول این خودروساز کره‌ای را نسبت به سایر تولیدکنندگان برتری داده است. کیا به عنوان زیر مجموعه هیوندای، محصولات پرفروش و موفق‌تری به بازارهای جهانی به ویژه اروپا صادر کرده است.

بهترین فروشندگان خودرو 2021 به انتخاب مشتریان معرفی شدند| صدر نشینی آلمانی‌ها و کره‌ای‌ها

سوبارو یکی از تولیدکنندگان خودرو در ژاپن شناخته می‌شود که محصولات موفقی را تاکنون به بازارهای اروپا و آمریکا عرضه کرده است

سوبارو در مقام چهارم
سوبارو یکی از تولیدکنندگان خودرو در ژاپن شناخته می‌شود که محصولات موفقی را تاکنون به بازارهای اروپا و آمریکا عرضه کرده است. برخلاف لکسوس خودروساز هموطن این چشم بادامی، سوبارو وفاداری به مشتری را در اولویت کار خود قرار داده است. محصولاتی که این خودروساز به بازار عرضه می‌کند به دلیل رقابتی بودن شرایط ویژه فروش و عرضه بدون تاخیر، مشتریان را بیش از گذشته راغب به خرید کرده است. در همین رابطه فروشندگان این برند ژاپنی، با نهایت تواضع و البته برخورد حرفه‌ای مشتریان را به سمت خودرو داخواه هدایت می‌کنند. گاهی ارتباط مشتری و فروشنده فراتر از خرید یک محصول تلقی می‌شود، این موضوع رضایتمندی خریداران را دو چندان کرده است. کارکنان سوبارو سعی دارند مانند یک مربی به مشتری بهترین نکات فنی را در زمان خرید یا تعمیر خودرو آموزش دهند.

بهترین فروشندگان خودرو 2021 به انتخاب مشتریان معرفی شدند| صدر نشینی آلمانی‌ها و کره‌ای‌ها

آخرین خودروساز به انتخاب مشتریان بازارهای جهانی، شرکت خودروسازی سئات است. سئات به عنوان زیر مجموعه فولکس واگن بالاترین رتبه رضایت مندی مشتریان در کشور انگلیس به عنوان جامعه آماری کوچک از بازارهای جهانی کسب کرده است

سئات در مقام آخر
آخرین خودروساز به انتخاب مشتریان بازارهای جهانی، شرکت خودروسازی سئات است. سئات به عنوان زیر مجموعه فولکس واگن بالاترین رتبه رضایت مندی مشتریان در کشور انگلیس به عنوان جامعه آماری کوچک از بازارهای جهانی کسب کرده است.

خریدارن خودرو معتقد هستند، کارکنان نمایندگی‌ها سئات افرادی باهوش و دارای اطلاعات فنی بسیار بالا نسبت به خودروها و قیاس با سایر محصولات هستند. از سوی نمایشگاه‌های سئات بسته‌های مالی برای خرید خودرو مانند وام به مشتریان عرضه می‌کنند که انتخاب آن‌ها را برای خرید دوچندان می‌کند. مراجعه کنندگان به این شبکه فروش این خودروساز معتقد هستند، نمایشگاه‌های سئات دارای پارکینگ و فضای سرگرم کننده است.

غول‌های خودروسازی با عرضه انواع محصولات اقتصادی و لوکس تاکنون نتوانسته‌اند نظر مشتریان را مانند پنج برند معرفی شده جلب کنند. از بدو شیوع کرونا تاکنون رفتار و انتخاب مشتریان نسبت خرید خودرو تفاوت‌های فراوانی پیدا کرده و اغلب به دنبال دریافت بیشترین خدمات پس از فروش هستند.

کد خبر: ۱۰۶٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha