۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
طرح اصلاح قانون بانک مرکزی ابزار برخورد با بانک‌های متخلف را فراهم می‌کند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

طرح اصلاح قانون بانک مرکزی ابزار برخورد با بانک‌های متخلف را فراهم می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است طرح اصلاح قانون بانک مرکزی که کلیات آن در مجلس تصویب شده، اختیارات لازم برای برخورد با بانک‌های متخلف را در اختیار بانک مرکزی قرار می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی درباره راهکارهای افزایش ارزش پول ملی، گفت: رفع معضل کسری بودجه اولین گام برای جلوگیری از رشد تورم است؛ دومین مرحله نیز کنترل بی‌انضباطی در عملکرد بانک‌های خصوصی است چراکه بانک‌های خصوصی خلق اعتبار می‌کنند و این خلق اعتبار منجر به رشد نقدینگی در کشور خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کنترل بی‌انضباطی نظام بانکی با توسعه اختیارات بانک مرکزی امکانپذیر است، افزود: طرح اصلاح قانون بانک مرکزی که کلیات آن در مجلس تصویب شد، اختیارات لازم برای برخورد با بانک‌های متخلف را در اختیار بانک مرکزی قرار می‌دهد.

وی تصویب کلیات طرح اصلاح قانون بانک مرکزی را گامی روبه جلو برای اصلاح مشکلات موجود در نظام بانکی دانست و اضافه کرد: با تصویب جزئیات آن ابزار مناسبی برای ساماندهی بی‌انضباطی موجود در نظام بانکی در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم کنترل تورم را عامل اصلی تقویت  ارزش پول ملی برشمرد و تصریح کرد: اگر تورم کنترل شود و ارز به میزان کافی با توسعه صادرات به بازار عرضه شود، پول ملی روز به روز تقویت می‌شود.

کد خبر: ۱۰۶٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha