۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
اقلام اساسی برای مصارف چند ماه آینده در آذربایجان غربی ذخیره شده است
معاون استاندار آذربایجان غربی:

اقلام اساسی برای مصارف چند ماه آینده در آذربایجان غربی ذخیره شده است

ارومیه- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از ذخیره سازی اقلام اساسی حتی برای مصارف چندین ماه آینده استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، بهنام شهدی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه کمیته اقتصادی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با بیان اینکه مردم نباید نگران کالاهای اساسی در استان باشند، گفت:  پیش بینی های لازم برای تامین اقلام اساسی استان تا زمان شکست کرونا و پس از آن اندیشیده شده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی ادامه داد: با توجه به ممنوعیت خروج الکل تولیدی استان و نیز ظرفیت های موجود به لحاظ بهره مندی از محلول های ضد عفونی مشکلی در استان وجود ندارد و در مراحل مختلف با توجه به اعلام نیاز داروخانه ها توزیع انجام می شود.

شهدی با بیان اینکه کمیته اقتصادی ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا، جزئیات تهیه و توزیع اقلام ضدعفونی را رصد می کند، گفت: هماهنگی های خوبی بین دستگاه های متولی وجود دارد که این وحدت رویه موجب شده تا مشکل خاصی در خصوص اقلام سلامت محور وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر داروخانه های شبانه روزی و بیمارستانی، ۵۰ درصد داروخانه های روزانه باید در ایام عید فعال باشند.

معاون استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در خصوص اقلامی چون دستکش و محلول و ژل های ضدعفونی مشکلی وجود ندارد، گفت: برای تامین نیاز استان در خصوص ماسک نیز سناریوهای مختلفی پیش بینی شده است.

شهدی به تولید لباس های بیمارستانی و ماسک در استان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به احساس مسئولیتی که گروه های مردمی، واحد های تولیدی و خیرین در تولید اقلام بهداشتی دارند، این تولیدات باید با نظارت و تایید شبکه بهداشتی تولید و توزیع شود.

وی با قدردانی از اصناف برای تعطیلی کسب و کارهای غیرضرور خود گفت: با همدلی و همراهی و اجرای دقیق مصوبات ملی و استانی می توانیم بر این بحران نیز فائق آییم.

کد خبر: ۱۰٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha