۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
قصه پرغصه لوازم التحریری ها با غیرحضوری شدن مدارس؛ برای گذران زندگی لوازم غیرمرتبط می فروشیم
گزارش بازار از کسب و کار لوازم التحریری ها؛

قصه پرغصه لوازم التحریری ها با غیرحضوری شدن مدارس؛ برای گذران زندگی لوازم غیرمرتبط می فروشیم

کرج- غیر حضوری شدن دوساله مدارس و دانشگاه ها آسیب اقتصادی زیادی به واحدهای صنفی فروش لوازم التحریر زده و این کسبه برای گذران زندگی مجبور به عرضه لوازم غیرمرتبط در واحدهای صنفی خود هستند.

مهشید عبادی؛ بازار: با توجه به اینکه حدود۲سال است که مدارس غیر حضوری شده، واخد های تجاری فروش لوازم التحریر با کاهش تقاضا و فروش روبرو هستند. طبق مشاهدات برخی از واحدهای صنفی که استیجاری بودند در این شرایط مجبور به تعطیلی و جمع آوری کسب و کار خود شده اند و برخی هم که هنوز فعالیت دارند،  برای بقای خود، مجبور به فروش و عرضه کالا و اجناس غیر مرتبط با این صنف هستند.

یکی از فروشنده های لوازم التحریر در گفتگو با بازار، با اشاره به کاهش توان خرید مردم، گفت: مشتری داشتم که یک دفتر را سه بار برد و بازگشت و در نهایت پس داد.

وی با بیان اینکه کتاب که به کل از لیست خرید خانواده ها خارج شده و کتاب های داخل مغازه را به خانه برده است، افزود: مجبور شدم لوازم غیر مرتبط مثل لوازم خیاطی، واکس و چسب قطره ای، اسباب بازی و غیره بفروشم اما در کل خرید لوازم التحریر نزدیک به صفر شده است.

یکی دیگر از فروشنده های لوازم التحریر با اشاره به اینکه سررسید های سال قبل هنوز در مغازه مانده است، اظهار کرد: قیمت ها روز به روز افزایش دارد و سود فروش پایین آمده است. جنس هایی که می فروشیم در واقع جایگزین می کنیم. امروز کالایی را ۱۰ هزار تومان می خریم و ۱۲ هزار تومان می فروشیم و فردا باید همان کالا را ۱۴ هزار تومان خریداری کنیم، ۲ هزار تومان هم باید از جیبمان بگذاریم.

وی با اشاره به غیر حضوری شدن مدارس، دانشگاه ها و اینترنتی شدن همه کارها با شیوع کرونا، گفت: تقاضای دفتر و خودکار برای شاغلین و دانش آموزان و دانشجویان کاهش یافته و اکثرا" پرینت می گیرند. تقاضا برای مابقی لوازم التحریر هم همینطور کاهش داشته است.

این فروشنده افزود: تعداد معدودی هم که خرید لوازم التحریر دارند، میزان تقاضای خود را کاهش دادند، به عنوان مثال اگر خانواده ی برای فرزندش ۵ خودکار و ۵ دفتر خریداری می کرد، اکنون به دلیل شرایط اقتصادی و کاهش توان خرید، با یک خودکار و دفتر نیاز خود را برطرف می کند. قیمت ها چند برابر شده و توان خرید مردم کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۰۶٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha