۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
بازارلوازم خانگی ایران ۶ میلیارد، قاچاق ۲ میلیارد دلار!
در گفتگو با «بازار» عنوان شد

بازارلوازم خانگی ایران ۶ میلیارد، قاچاق ۲ میلیارد دلار!

غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: سال گذشته تولید کنندگان موفق شدند به جای ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه انواع لوازم خانگی، بیش از ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در کشور تولید کنند.

بازار؛ گروه صنعت: «حمیدرضا غزنوی» سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در پایان سال گذشته بیش از ۶ میلیون دستگاه لوازم خانگی بزرگ مقیاس در کشور تولید شد به خبرنگار بازار افزود: برآوردهای ما این است که امسال تولید لوازم خانگی بزرگ مقیاس از ۸ میلیون دستگاه فراتر رود.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات اقتصادی و خروج شرکت های کره ای از سال ۹۷، تولیدکنندگان لوازم خانگی تقاضای بازار داخلی را در چند سال اخیر به خوبی تامین کرده اند، گفت: با توجه به افزایش تولید لوازم خانگی در کشور، باید زمینه صادرات این محصولات به کشورهای همسایه و یا منطقه فراهم شود در غیر این صورت در آینده مشکلات بیشتری خواهیم داشت.

روند افزایش تولید لوازم خانگی در سال جاری نیز همچنان ادامه دارد به طوری که امسال تاکنون در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد تولید لوازم خانگی در کشور افزایش یافته است

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران یادآورشد: روند افزایش تولید لوازم خانگی در سال جاری نیز همچنان ادامه دارد به طوری که امسال  تاکنون در مقایسه با سال گذشته، ۴۰ درصد تولید لوازم خانگی در کشور افزایش یافته است.

در پایان سال ۹۹ تولید لوازم خانگی در کشور با ارتقا کیفیت ۷۸ درصد افزایش یافت
غزنوی اظهارداشت: در سال گذشته صنعت لوازم خانگی ایران موفقیت های زیادی داشت به طوری که در پایان سال ۹۹ تولید لوازم خانگی در کشور با ارتقا کیفیت ۷۸ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه با وجود یک هزار و ۵۰۰ تولید کننده لوازم خانگی در سراسر کشور هیچگونه انحصاری در تولید این محصولات وجود ندارد، گفت: در صنعت لوازم خانگی کشور بخش دولتی هیچگونه فعالیتی ندارد و این صنعت تماما توسط بخش خصوصی اداره می شود.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران با بیان اینکه تنوع محصولات، افزایش سرمایه گذاریها، تولید قطعات،  ارتقا کیفیت و رقابت در بین تولیدکنندگان از مشخصه های صنعت لوازم خانگی ایران است، گفت: در مجموع در سال گذشته تولیدکنندگان موفق شدند به جای ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه انواع لوازم خانگی، بیش از ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در کشور تولید کنند.

به گفته غزنوی، هم اکنون در حوزه تولید یخچال در کشور ۲۲۰ تولید کننده وجود دارد، هرچند که فقط تعداد کمتری از تولید کنندگان ایرانی دارای تولید انبوه یخچال و یخچال فریزر هستند.

از یک هزار و ۵۰۰ تولید کننده لوازم خانگی در کشور بزرگترین تولید کننده فقط ۲۰ درصد بازار را در اختیار دارد و مابقی تولید کنندگان سهم ۱۰، ۵ و ۲ درصد و یا کمتری را در اختیار دارند

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران بیان کرد: از یک هزار و ۵۰۰ تولید کننده لوازم خانگی در کشور بزرگترین تولید کننده فقط ۲۰ درصد بازار را در اختیار دارد و مابقی تولید کنندگان سهم ۱۰، ۵ و ۲ درصد و یا کمتری را در اختیار دارند.

وی گفت: برخی ها از ممنوعیت واردات لوازم خانگی انتقاد دارند در حالی که تنوع تولید سبب شده هم اکنون، یخچال ۴ میلیون تومانی نیز در کشور وجود داشته باشد و یا یخچال فریزر ۶۰ میلیون تومانی نیز در کشور تولید شود و هر کسی با توجه به وضعیت اقتصادی خود می تواند از این لوازم خریداری کند.

بسیاری از کشور های جهان از جمله کره جنوبی که یکی از بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی هستند برای حمایت از تولید داخلی اجازه  نمی دهند که لوازم خانگی از سایر کشورهای جهان وارد شود و در این راستا تمام مرزهای اقتصادی خود را بسته نگه می دارند

از بازار ۶ میلیارد دلاری لوازم خانگی هنوز ۲ میلیارد دلار ه کالاهای قاچاق اختصاص دارد
سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران از وجود کالاهای قاچاق لوازم خانگی در بازار انتقاد کرد و گفت: متاسفانه از بازار ۶ میلیارد دلاری لوازم خانگی در کشور هنوز ۲ میلیارد دلار آن به کالاهای قاچاق اختصاص دارد که غیر قانونی وارد کشور می شود.

وی گفت: بسیاری از کشور های جهان از جمله کره جنوبی که یکی از بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی هستند برای حمایت از تولید داخلی اجازه  نمی دهند که لوازم خانگی از سایر کشورهای جهان وارد شود و در این راستا تمام مرزهای اقتصادی خود را بسته نگه می دارند.

افزایش تولید، سالانه برای هزاران نفر در این صنعت اشتغالزایی ایجاد می کند
سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران با بیان اینکه واردات لوازم خانگی به تولید این کالاها در کشور لطمه زیادی خواهد زد گفت: در این صورت نمی توانیم از صنعت لوازم خانگی یک صنعت پویا انتظار داشته باشیم و به هرگونه سرمایه گذاری و اشتغال در این بخش لطمه وارد خواهد شد زیرا تداوم افزایش تولید، سالانه برای هزاران نفر در این صنعت اشتغالزایی ایجاد می کند.

غزنوی تاکید کرد: تولیدکنندگان لوازم خانگی با تمام توان به میدان آمده اند و این صنعت به عنوان یک پیشران اقتصادی می تواند در کارآفرینی و اشتغالزایی در کشور بسیار تاثیرگذار باشد و هم اکنون زیبایی تولیدات لوازم خانگی ایرانی از بسیاری از کشور های منطقه جلوتر افتاده به طوری که برخی از محصولات لوازم خانگی ایران به کشورهای اروپایی صادر می شود و پویایی این صنعت نیازمند حمایت دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

کد خبر: ۱۰۶٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha