۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۰
بی اعتمادی مردم به واکسن‌های خارجی| تبریزی‌ها برای برکت به صف شدند
بازار گزارش می‌دهد؛

بی اعتمادی مردم به واکسن‌های خارجی| تبریزی‌ها برای برکت به صف شدند

تبریز- کیفیت خوب واکسن ایرانی کرونا در کنار برخی عوارض واکسن‌های خارجی و کمبود آن، باعث شده تا در تبریز مردم استقبال خوبی از واکسن کوو ایران برکت داشته باشند.

بازار؛ گروه استان‌ها: این روزها با افزایش گروه‌های هدف تزریق واکسن کرونا شاهد حضور اقشار مختلف مردم از راننده تاکسی و دانشجو گرفته تا معلمان و فرهنگیان و دیگر گروه‌های سنی در مراکز تزریق در تبریز هستیم.

نکته جالب در این خصوص انتخاب نوع واکسن کرونا است که به یکی از سوژه‌های جمع‌های خانوادگی و دوستانه تبدیل شده و گروه‌های مختلف سنی و شغلی بعداز مشمول شدن درباره نوع واکسن تزریقی تحقیق و پرس و جو می‌کنند.

در این میان پرس و جوی خبرنگار بازار نشان می‌دهد که تبریزی‌ها اقبال بیشتری به واکسن ایرانی کرونا دارند و دلیل خود را در تزریق کوو ایران برکت کیفیت بالای آن و نداشتن عوارض و همچنین بی اعتمادی به واکسن‌های خارجی اعلام می‌کنند.

برای بررسی بیشتر موضوع عوامل و خبرنگاران رسانه بازار در تبریز بازدیدی از دو مرکز بزرگ واکسیناسیون ساری زمی و نمایشگاه بین المللی در این شهر داشتند که نتایج جالب توجهی در پی داشت.

بازدیدهای میدانی خبرنگار رسانه بازار از مرکز واکسیناسیون کرونا در ساری زمی نشان می‌دهد استقبال مردم این شهر از واکسیناسیون عمومی و تزریق واکسن کوو ایران برکت افزایش یافته و مردم برای تزریق واکسن ایرانی متحمل صف‌های طولانی می‌شوند در حالی که واکسن‌های خارجی صف‌های کمتری دارد.

بی اعتمادی مردم به واکسن‌های خارجی| تبریزی‌ها برای برکت به صف شدند

ترجیح می‌دهم واکسنی تزریق کنم که هموطنم آن را تولید کرده است
یکی از شهروندان تبریزی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص دلیل انتخاب واکسن کوو ایران برکت برای تزریق می‌گوید: ترجیح می‌دهم واکسنی تزریق کنم که هموطنم آن را تولید کرده است.

رامین ابراهیمی که در حال تزریق واکسن ایرانی در مرکز واکسیناسیون نمایشگاه بین المللی تبریز بود با تاکید بر اینکه به واکسن‌های خارجی اعتماد ندارد، می‌افزاید: توان علمی دانشمندان متخصص کشورمان بالاتر از خارجی‌ها است و از ابتدای سال منتظر بودم تا نوبت تزریقم برسد و واکسن کوو ایران برکت تزریق کنم.

در ابتدای تولید این واکسن شبکه‌های خارجی تبلیغات گسترده‌ای علیه این واکسن انجام دادند ولی امروز می‌بینید که موفق نشدند چراکه صف واکسن ایرانی کرونا بیشتر از دیگر واکسن‌ها است

وی که دانشجو بوده و با کارت دانشجویی به این مرکز آمده، ادامه می‌دهد: در ابتدای تولید این واکسن شبکه‌های خارجی و ضدانقلاب تبلیغات گسترده‌ای علیه این واکسن انجام دادند ولی امروز می‌بینید که موفق نشدند چراکه صف واکسن ایرانی کرونا بیشتر از دیگر واکسن‌ها است و افراد زیادی در تبریز خواهان تزریق واکسن ایرانی هستند.

بی اعتمادی مردم به واکسن‌های خارجی| تبریزی‌ها برای برکت به صف شدند

اگر واکسن برکت کیفیت لازم را نداشت بالاترین مقام کشور آن را تزریق نمی‌کرد
یکی دیگر از افرادی که برای تزریق واکسن کرونا به مرکز تجمیعی واکسیناسیون ساری زمی تبریز آمده به خبرنگار بازار می‌گوید: وقتی صبح به این مرکز آمدم هنوز انتخاب نکرده بودم که چه واکسنی بزنم ولی بعداز حضور در اینجا تصمیم گرفتم واکسن کوو ایران برکت را تزریق کنم که کار محققان کشورمان بوده و قابل اعتماد است.

صادق صارمی با اشاره به اینکه اگر واکسن برکت کیفیت لازم را نداشت بالاترین مقام کشور آن را تزریق نمی‌کرد، می‌افزاید: همین موضوع مرا به فکر واداشت و برای همین تصمیم گرفتم واکسن ایرانی تزریق کنم.

چند هفته پیش یکی از اعضای خانواده واکسن خارجی تزریق کرده بود که عوارض زیادی به همراه داشت ولی واکسن ایرانی عوارضی نداشت

وی با بیان اینکه مردم نیز استقبال خوبی از این واکسن دارند، ادامه می‌دهد: چند هفته پیش یکی از اعضای خانواده واکسن خارجی تزریق کرده بود که عوارض زیادی به همراه داشت ولی واکسن ایرانی کرونا عوارضی ندارد و این افتخار بزرگی برای کشورمان است که به این اندازه واکسن تولید داخل کیفیت دارد.

بی اعتمادی مردم به واکسن‌های خارجی| تبریزی‌ها برای برکت به صف شدند

کوو ایران برکت استانداردهای جهانی را دارد
یکی از کارشناسان بهداشت و درمان تبریز نیز در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص کیفیت واکسن ایرانی کرونا می‌گوید: کوو ایران برکت استانداردهای جهانی را دارد.

اسماعیل حاج محرمی با اشاره به اینکه دشمنان خیلی تلاش کردند تا این واکسن را زیر سوال ببرند، ادامه می‌دهد: آنها موفق به این کار نشدند و شاهدیم مردم تبریز همچون دیگر مناطق کشور استقبال بالایی از واکسن کرونا داشته اند.

وی با اشاره به اینکه کرونا آسیب زیادی به مردم جهان وارد کرد ولی یک فرصت طلایی بود که باعث شد زیرساخت‌های واکسن‌سازی در کشور ما در طول یک سال به‌اندازه نیم‌قرن پیشرفت کند، می‌گوید: ما قدمت ۱۰۰ ساله در تولید واکسن داشتیم، اما نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ سال بود که دچار رکود شده بودیم و این رکود در دوران کرونا با تولید واکسن کوو ایران برکت شکسته شد.

کوو ایران برکت افتخاری برای نظام سلامت و درمان کشور است و باید از ستاد اجرایی فرمان امام در تولید این واکسن قدردانی کرد

حاج محرمی با تاکید بر اینکه کوو ایران برکت افتخاری برای نظام سلامت و درمان کشور است، می‌افزاید: باید از ستاد اجرایی فرمان امام در تولید این واکسن قدردانی کرد.

وی ادامه می‌دهد: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد واکسن کوو ایران برکت ازنظر تولید آنتی‌بادی در بدن افراد از واکسن‌های خارجی بهتر عمل می‌کند.

وی همچنین به قابل اعتماد بودن واکسن داخلی کرونا اشاره می‌کند و می‌گوید: تنها راه مبارزه با بیماری‌های عفونی واکسن است ولی افرادی که واکسن تزریق کرده اند همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و ماسک بزنند.

بی اعتمادی مردم به واکسن‌های خارجی| تبریزی‌ها برای برکت به صف شدند

استقبال خوب تبریزی‌ها از واکسن برکت
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به استقبال خوب تبریزی‌ها از واکسن برکت می‌گوید: این واکسن افتخار ملی است و با استقبال بالای مردم در تزریق واکسن برکت روبه رو هستیم.

علی اکبر طاهر اقدم در خصوص واکسن کرونای کووایران برکت می‌افزاید: در ابتدای شیوع ویروس کرونا علی رغم برخی جوسازی‌های رسانه‌ای، کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا به ایران واکسن نمی‌دادند و یا تحریم‌ها و مسائل مالی را بهانه می‌کردند.

وی ادامه می‌دهد: ولی بعداز آن با ورود ستاد اجرایی فرمان امام واکسن کوو ایران برکت توسط متخصصان داخلی ساخته شد و تحولی در این زمینه ایجاد کرد و ایران به جمع کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا اضافه شد.

کووایران برکت عوارض ندارد
طاهر اقدم با اشاره به اینکه تاکنون واکسن کرونای برکت عوارض خاصی نداشته است، می‌گوید: شاهد استقبال خوب مردم از این واکسن هستیم و کاملاً نتایج مثبتی از این واکسن اخذ شده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه برخی جوسازی‌ها توسط دشمنان این نظام و انقلاب مدیریت می‌شود، ادامه می دهد: تزریق این واکسن توسط عالی‌ترین مقام کشور یعنی رهبر معظم انقلاب پیام‌های متعددی داشت و همچنین نشانگر کیفیت بالای این واکسن بود.

بی اعتمادی مردم به واکسن‌های خارجی| تبریزی‌ها برای برکت به صف شدند

ستاد اجرایی فرمان امام همواره در کنار کادر درمان است
وی سپس از تلاش‌های ستاد اجرایی فرمان امام در دوران کرونا قدردانی می کند و می افزاید: این ستاد از اولین روزهای شیوع کرونا در کنار کادر درمان است و حمایت‌های زیادی انجام داده است.

طبق اعلام کارشناسان، بررسی‌ها نشان می‌دهد واکسن ایرانی کوو ایران برکت در مقابله با گونه‌هایی جهش یافته کرونا مانند دلتا (هندی)، آفریقای جنوبی و انگلیسی مؤثر است.

همین کیفیت بالای واکسن ایرانی در کنار نداشتن عوارض سبب شده تا این روزها در تبریز شاهد صف بستن مردم برای تزریق واکسن ایرانی باشیم و آنها به دشمنان خارجی و داخلی اعلام کنند با افتخار واکسن ایرانی کرونا را تزریق می‌کنند.

کد خبر: ۱۰۶٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha