۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
لزوم اصلاح ساختار بنیاد مسکن

لزوم اصلاح ساختار بنیاد مسکن

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن گفت: ساختار بنیاد مسکن نیاز به اصلاح دارد، آخرین اصلاحات در زمان آقای سعیدی‌کیا انجام شده است.

به گزارش بازار، حسین روحانی‌نژاد در مراسم معارفه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در فرآیند انتخاب رئیس بنیاد مسکن، قانونگذار آنرا شفاف پیش‌بینی کرده است. نگاه بنده نیز به نیروهای درون بنیاد بوده است، در دفتر رهبر معظم انقلاب مسئله را مطرح کردم و خوشحال شدم که آن‌ها به منابع انسانی بنیاد توجه دارد.

وی گفت: حدود ۲۰ نفر را برای مدیریت بنیاد مسکن معرفی کردند که همگی شیفته خدمت بودند، اما شرط ما انتخاب از درون بنیاد بوده است که خوشبختانه با رای اکثریت شورای مرکزی آقای مهندس نیکزاد به عنوان رئیس بنیاد انتخاب شد.

مجموعه شرکت‌ها و دفاتر بنیاد و حوزه ستادی حدود ۷ هزار نفر نیرو دارد که حدود ۷۵ درصد این نیروها تحصیلکرده هستند.

روحانی نژاد گفت: در این شرایط یک ریال برای پرداخت حقوق و مزایای نیروها از خزانه دولت استفاده نشده است. اولویت ما خدمت به مناطق محروم است و بنیاد مسکن مجموعه قانعی است، ما تمایلی نداریم که خودمان را به حقوق دولتی وابسته کنیم و کارمند دولت شویم.

وی یادآور شد: پس از رای اعتماد به وزیر راه و شهرسازی، بلافاصله با ایشان تشکیل جلسه دادیم. در این جلسه تعدادی از افراد مطرح شد که از بین آن‌ها مهندس سعیدی کیا، مهندس شاملو و آقای نیکزاد به عنوان اعضای شورا انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: سه شرط انتخاب مدیران ما در بنیاد مسکن، ولایی بودن، پاکدست بودن وجهادی عمل کردن است.

روحانی‌نژاد با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار در بنیاد مسکن گفت: در زمان مهندس سعیدی‌کیا یکبار اصلاح ساختار انجام شد و هنوز هم همان ساختار است بنابراین باید با اصلاح ساختار جلوی مرگ سیستم را بگیریم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: اولویت بنیاد تحقق فرمان امام و ماموریت‌هایی است که مشخص کرده‌اند.

روحانی‌نژاد با توجه به جوان بودن رئیس جدید بنیاد مسکن و دیگر مدیران این بنیاد گفت: آن‌ها می‌توانند نقش خوبی در ساخت یک میلیون مسکنی که قرار است سالانه توسط دولت ساخته شود ایفا کنند.

وی گفت: ماموریت ما ساخت مسکن برای محرومان و بهسازی مسکن‌های خسارت دیده از بلایای طبیعی است.

وظیفه ما ساخت مسکن برای محرومان، بهسازی مسکن‌های خسارت دیده از بلایای طبیعی، مقاوم سازی و سنددار کردن خانه‌های روستایی است و باید امید را به مردم بازگردانیم.

کد خبر: ۱۰۶٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha