۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
 ۲۳۵ میلی متر بارش درزنجان ثبت شد
مدیرعامل آب منطقه ای زنجان:

۲۳۵ میلی متر بارش درزنجان ثبت شد

زنجان-مدیرعامل آب منطقه ای زنجان، گفت: از مهرماه سال ۹۸ تاکنون بیش از ۲۳۵ میلی متر بارش درزنجان ثبت شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۵ درصد کاهش دارد.

یوسف رضا پور در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به حفر چاه غیر مجاز و برداشت بی رویه آب از چاهها در استان، گفت: حفر چاههای غیر مجاز، در سال بیش از ۷۷ سانتی متر سطح آبهای زیر زمینی را پایین می برد.

وی اظهار کرد: از مهرماه سال ۹۸ تاکنون بیش از ۲۳۵ میلی متر بارش در استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۵ درصد کاهش دارد.

مدیرعامل  آب منطقه ای زنجان،با بیان اینکه با برداشت غیر مجاز آب دشت های استان با بحران مواجه شدند، ابراز داشت: از ۷ دشت استان زنجان، ۵ دشت این استان وضعیت بحرانی دارند و حدود ۱۲ الی ۱۳ متر افت دارند.

رضا پور  با بیان اینکه بارندگی های  اخیر در استان خوب بوده و امیدواریم بارش ها افزایش یابد، گفت:  وضعیت منابع آبی استان آن طور که باید باشد خوب نیست و باید مدیریت مصرف آب مد نظر شهروندان قرار گیرد.

وی، از وجود سه هزار و ۵۸۵ حلقه چاه دارای مجوز و سه هزار و ۷۰۰ حلقه چاه فاقد پروانه در استان زنجان خبر داد و تأکید کرد: هزار و ۲۴۹ حلقه از چاه‌های غیرمجاز استان بعد از سال ۸۵ راه‌اندازی شده که مسدود خواهند شد.

مدیرعامل آب منطقه ای زنجان، گفت:  عمده چاه‌های غیرمجاز در شهرستان‌های زنجان و ابهر وجود دارد.

کد خبر: ۱۰٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha