۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
منابع بانک‌های آذربایجان شرقی جذب واحدهای تولیدی این استان نمی‌شود
رئیس اتاق بازرگانی تبریز:

منابع بانک‌های آذربایجان شرقی جذب واحدهای تولیدی این استان نمی‌شود

تبریز- رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: منابع بانک‌های آذربایجان شرقی جذب واحدهای تولیدی این استان نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، یونس ژائله ظهر سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت صادرات آذربایجان شرقی و راهکارهای رونق آن که در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، گفت: منابع بانکی خوبی در آذربایجان شرقی داریم که جذب این منابع در واحدهای اقتصادی و تولیدی استان و همکاری بانک ها با بدنه تولید و صنعت می تواند باعث شکوفایی اقتصادی استان شود.

وی با انتقاد از اینکه بیشتر منابع بانکی آذربایجان شرقی در این استان جذب نمی شود، گفت: باید مسئولان استانی فکری برای حل این معضل بیاندیشند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز سپس در خصوص انتظاراتش از دولت جدید گفت: با توجه به رویکرد دولت جدید امیدواریم همکاری بدنه اقتصادی دولت و بخش خصوصی بیش از پیش گسترش یابد.

ژائله بر ضرورت توجه به رونق صادرات در استان تاکید کرد و افزود: باید شاهد برنامه ریزی درستی برای این بخش باشیم که برای رونق صادرات تدوین نقشه راه الزامی است.

وی با اشاره به اینکه بخش دولتی باید به رفع ایرادات بدنه خود بپردازد، ادامه داد: بخش خصوصی نیز باید اقدام به رفع کاستی ها و افزایش تمرکز خود بر حوزه تولید و صادرات کند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز در ادامه به ضرورت توجه به توسعه و افزایش صادرات از استان تاکید کرد و ابراز داشت: باید روی این موضوع سرمایه گذاری شود و دولت علاوه بر مشورت با بخش خصوصی، به تنهایی برای حوزه صادرات برنامه ریزی و تصمیم گیری نکند.

وی ادامه داد: مسئولان جدید دولتی در استان نیز باید تعامل و هماهنگی با بخش خصوصی داشته باشند تا تصمیم گیری همه جانبه برای تدوین نقشه راه صادرات صورت گیرد.

کد خبر: ۱۰۶٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha