۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
جذب ۴۹۲ میلیارد تومان تسهیلات پایدار اشتغال روستایی و عشایری در همدان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان عنوان کرد:

جذب ۴۹۲ میلیارد تومان تسهیلات پایدار اشتغال روستایی و عشایری در همدان

همدان -توصیفیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: سهم استان همدان از تسهیلات پایدار اشتغال روستایی و عشایری ۴۴۱ میلیارد تومان بوده که تا پایان سال گذشته ۴۹۲ میلیارد تومان جذب شده است.

سید احمد توصیفیان در گفتگو با خبرنگار بازار درخصوص تسهیلات پایدار روستایی و عشایری گفت: سهم استان همدان از این تسهیلات۴۴۱ میلیارد تومان بوده که تا پایان سال ۹۹ مبلغ ۴۹۲ میلیارد تومان معادل ۱۱۱ درصد سهمیه جذب شده است.

وی گفت: میانگین پرداخت این تسهیلات به استان های کشور ۸۵ درصد بوده و این نشان دهنده آنست که به کمک همه دستگاه های اجرایی و بانک ها هم از نظر کیفی و رعایت بخش نامه ها و نوع طرح و همچنین از نظر کمی برتر بوده ایم.

احمد توصیفیان درخصوص پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی نیز گفت: سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد تومان بوده که بطور کامل جذب شده و با پیگیری به عمل آمده سهم امسال به ۵۳ میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان درخصوص پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا گفت: امکان ثبت نام در سامانه «کارا» برای رسته های اولویت دار تا پایان شهریور امسال فراهم شده و بانک های عامل ملزم به پرداخت تسهیلات کرونا تا پایان آبان سال جاری ستند.

توصیفیان در زمینه آخرین ارقام پرداخت شده تسهیلات کرونا در استان همدان گفت: تسهیلات به تعداد ۱۰ هزار و ۵۶۸ طرح به مبلغ ۱۳۴ میلیارد تومان با نرخ ۱۲ درصد و تعداد اشتغال  ۱۳ هزار و ۷۶۳ نفر پرداخت شده است .

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان درخصوص تسهیلات اشتغال استان در سال ۱۴۰۰ نیز گفت: منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان، تسهیلات رونق تولید و جهش تولید به صورت شناور و تسهیلات مشاغل خانگی ۵۳ میلیارد تومان با نرخ ۴ درصد، تسهیلات خوداشتغالی مددجویان امداد ۳۴۰ میلیارد تومان با نرخ ۴ درصد،تسهیلات خوداشتغالی مددجویان بهزیستی ۱۶۷ میلیارد تومان با نرخ ۴ درصد، برگشت اقساط تسهیلات روستایی حدود ۶۰ میلیارد تومان با نرخ ۶ و ۱۰ درصد،تسهیلات اشتغالزا بنیاد برکت، بسیج سازندگی و بنیاد شهیدو تسهیلات کرونا جهت واحدهای آسیب دیده از ویروس کرونا به متقاضیان در استان وجود دارد.
 

کد خبر: ۱۰۶٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha