۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
احیای طرح‌های اقتصادی در فرابورس
معاون پذیرش فرابورس ایران اعلام کرد

احیای طرح‌های اقتصادی در فرابورس

معاون پذیرش فرابورس ایران گفت: دستورالعمل احیای طرح‌های اقتصادی در قالب پذیره نویسی در فرابورس، باعث افزایش اشتغال در کشور می‌شود.

به گزارش بازار، حجت اسماعیل‌زاده درباره دستورالعملی برای احیای صنایع و طرح‌های اقتصادی کشور افزود: دستورالعمل نحوه صدور مجوز عرضه شرکت‌های پروژه، بدین گونه است که تامین مالی این شرکت‌ها در قالب پروژه تامین شود.

وی ادامه داد: هر شرکتی که حائز شرایط دستور العمل است در قالب پروژه، درخواست خود را به فرابورس ارسال می‌کند و پس از بررسی و طی کردن مسیر پذیرش، عرضه آن فراهم می‌شود.

اسماعیل زاده با اشاره به اینکه براساس آمار ۷۷ هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد گفت: برای طرح‌های نیمه تمام فضایی برای تامین مالی فراهم می‌شود تا این طرح‌ها به بهره برداری برسند و در صورت بهره برداری، باعث ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در کشور می‌شود.

معاون پذیرش فرابورس ایران افزود: دستورالعمل احیای صنایع و طرح‌های اقتصادی کشور، سرمایه‌های خرد و اندک سرمایه‌گذاران را در قالب بازار سرمایه، به کار می‌گیرد و بعد از پذیره نویسی، با پیشرفت طرح ها، سود خوبی نصیب سرمایه گذاران می‌کند.

وی تصریح کرد: کارگروه مشترکی با معاونت وزارت صمت ایجاد کرده ایم و داوطلبانه در حال رصد این طرح‌ها هسیتم، زیرا قرار است مردم با سرمایه‌های خرد در این شرکت‌ها شریک شوند.

اسماعیل‌زاده افزود: برای اینکه اعتماد مردم ایجاد شود، ناظر فنی و ناظر مالی طرح‌ها مشخص شده است و صاحبان اولیه طرح، قبل از بهره برداری اجازه فروش سهم خود را ندارند.

وی ادامه داد: اگر در بازه‌ی زمانی سالانه، درصد پیشرفت طرح با برنامه‌های اولیه مطابقت نداشت و طرح با مشکل روبرو شد، موسس معتهد است تا سرمایه مردم را برگردانند و حداقل سود بانکی را برای سرمایه گذار فراهم کند.

اسماعیل زاده گفت: شرکت‌های پروژه ای، ممکن است به درجه‌ای از تکامل رسیده و ریسک کمتری داشته باشند این شرکت‌ها حائز اهمیت و دارای شرایط پذیرش هستند اگر شرایط را نداشتند در بازار در قالب بازار سوم پذیره نویسی می‌شوند.

کد خبر: ۱۰۶٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha