۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
قطعی گاز چالش پیشروی صنایع اصفهان| قطع انرژی صنایع منجر به افزایش قیمت محصولات می‌شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

قطعی گاز چالش پیشروی صنایع اصفهان| قطع انرژی صنایع منجر به افزایش قیمت محصولات می‌شود

اصفهان – چینی، عضو هیئت مدیره خانه صنعت معدن اصفهان گفت: قطعی گاز چالش جدیدی است که پس از قطعی برق پیش روی صنایع اصفهان قرار دارد.

رضا چینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های صنایع استان اصفهان در زمینه تامین انرژی اظهار داشت: در بهار و تابستان اصفهان صنایع استان با چالش تامین برق مواجه بودند که مشکلات زیادی را نیز برای واحدهای تولیدی ایجاد کرد.

قطعی برق منجر به افزایش قیمت سیمان در بازار شد
وی با بیان اینکه قطعی برق به ویژه در صنعت سیمان منجر به افزایش قیمت این محصول در بازار شد، ادامه داد: این امر منجر به این شد برای تامین محصولی که تا قبل از این در بازار به وفور یافت می‌شد امروز بخ بورس مراجعه کنیم.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت معدن اصفهان اضافه کرد: افزایش قیمت سیمان در صورت بی تدبیری مسئولان در آینده نزدیک به دیگر مصالح ساختمانی نیز سرایت خواهد کرد.

وی همچنین به ابلاغ جدید سازمان بهره وری انرژی در زمینه قطعی گاز در پاییز و زمستان نیز اشاره کرد و ابراز داشت: شرکت گاز اصفهان بر این باور است که در حال حاضر ۵۸ میلیون متر مکعب گاز در اصفهان داریم که ۳۵ میلیون متر مکعب آن در صنعت و بین ۱۷ تا ۲۰ میلیون متر مکعب آن برای مصارف خانگی است.

چینی تصریح کرد: بر اساس اعلام شرکت گاز استان اصفهان این میزان مصرف در زمستان در بخش خانگی به ۵۰ میلیون متر مکعب می‌رسد و از این رو باید کسری گاز را برای تامین انرژی مورد نیاز از محل گاز صنایع تامین کنیم.

قطعی گاز تولید را کاهش می‌دهد
وی با بیان اینکه این اقدام در واقع منجر به کاهش شدید حجم تولید در استان اصفهان خواهد شد، ابراز داشت: مسئولان باید توجه داشته باشند که قطع انرژی صنایع نتیجه خوبی ندارد و باید به دنبال راهکار بهتری برای صنایع باشند.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت معدن اصفهان تاکید کرد: با این روندی که سازمان بهره وری انرژی در دستور کار قرار داده است تمام قیمت‌ها طی ماه های آینده افزایش چشمگیری را خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در بخش خانگی در کشور ۲.۵ تا ۳ برابر مصرف جهانی انرژی مصرف می‌شود، ابراز داشت: ۳۵ درصد از این انرژی از دیوارهای جانبی هدر می‌رود که با ساماندهی این بخش می‌توان به میزان قابل توجهی پِرت انرژی را در بخش خانگی کاهش داد.

استفاده انرژی در ویلاهای لاکچری آدرس غلط است
چینی با بیان اینکه استفاده از عایق انرژی باید به عنوان یک سیاست جدی در بخش ساختمان سازی در استان اصفهان دنبال شود، تصریح کرد: باید همانطور که سازمان نظام مهندسی مهندس سازه، مهندس نما، مهندس برق و تاسیسات و ... دارد برای مصرف بهینه انرژی نیز بخش نظارتی را قرار دهد و اجازه صدور پروانه پایان ساخت در صورت رعایت نکردن این بخش از ساخت و ساز را صادر نکند.

وی در خصوص اظهارات برخی از مسئولان اصفهان مبنی بر افزایش حجم مصرف گاز به دلیل افزایش ساخت و ساز ویلاهای لاکچری در اصفهان ادامه داد: این اظهار نظر در واقع توجیهی بیش نیست و آدرس غلط است چرا که باید این امر از ریشه اصلاح شود چرا که معادل همین رفتار را در کشورهایی مانند روسیه و فرانسه داشته‌ایم.

کد خبر: ۱۰۶٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha