۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
نمایشگاه مونیخ در قبضه برقی ها| چه خودروهایی در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد؟
اختصاصی بازار

نمایشگاه مونیخ در قبضه برقی ها| چه خودروهایی در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد؟

مرسدس بنز، گریت وال، فولکس واگن و داچیا محصولات جدید خود را روز گذشته در نمایشگاه خودروی مونیخ رونمایی کردند.

بازار؛ گروه خودرو: نمایشگاه خودروی مونیخ از روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، این نمایشگاه را می‌توان به عنوان یکی از گردهمایی‌های مهم صنعت خودرو در اروپا تلقی کرد. از بدو شیوع ویروس کرونا تاکنون این نخستین نمایشگاه خودروی در دوران پسا کرونا قاره اروپا محسوب می‌شود. نمایشگاه‌های محلی برای قدرت نمایی محصولات جدید و توانایی روز خودروسازان است. آن طور که از روز نخست برگزاری این نمایشگاه برداشت می شود، خودروسازان آلمانی در خانه به جولان پرداخته و بیشترین خودروهای جدید که رونمایی شده متعلق به این کشور است. در ادامه نگاهی کوتاه به محصولات جدید خودروسازان آلمانی خواهیم داشت.

نمایشگاه مونیخ در قبضه برقی ها| چه خودروهایی در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد؟

گروه خودروسازی مرسدس بنز همزمان با آغاز به کار نمایشگاه خودروی مونیخ، G کلاس کانسپت که با نام EQG شناخته می‌شود را رونمایی کرد. این اس یو وی تمام الکتریکی، بدون نیاز به موتور احتراق داخلی آمادگی لازم برای آفرود نوردی سرسختانه را دارد. G کلاس جدید مجهز به لاستیک‌های قطور با سایز ۱۸ اینچ بوده که با بدنه مجهز شده به پوشش‌های ضد ضربه از سطوح جاده، مانع آسیب چراغ و سایر قطعات خواهد شد

مرسدس بنز G کلاس ۲۰۲۲ رونمایی شد
گروه خودروسازی مرسدس بنز همزمان با آغاز به کار نمایشگاه خودروی مونیخ، G کلاس کانسپت که با نام EQG شناخته می‌شود را رونمایی کرد. این اس یو وی تمام الکتریکی، بدون نیاز به موتور احتراق داخلی آمادگی لازم برای آفرود نوردی سرسختانه را دارد. طراحی این خودرو گویای خط مشی آفرود نوردی در ظاهر آن است، G کلاس جدید مجهز به لاستیک‌های قطور با سایز ۱۸ اینچ بوده که با بدنه مجهز شده به پوشش‌های ضد ضربه از سطوح جاده، مانع آسیب چراغ و سایر قطعات خواهد شد.

گلگیرهای این نسل نسبت به سایر کلاس‌های این خودرو حجیم‌تر شده است. طراحی داخلی یا خارجی این خودرو بر اساس نظر و سلیقه مشتری قابلیت سفارشی سازی را دارد. شیشه عقب این خودرو برای حرکت در مسیرهای صحرایی مخصوص طراحی شده و نور پردازی داخل کابین را نیز می‌توان از هشت تا ۶۴ طیف رنگ انتخاب کرد. این نسل از G کلاس بسیار ویژه و مجهز به آخرین فناوری‌های رفاهی و حرکتی تولید شده است.

نمایشگاه مونیخ در قبضه برقی ها| چه خودروهایی در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد؟

خودروساز چینی در خصوص مشخصات فنی اورا بلک کت تاکنون اطلاعاتی منتشر نکرده است، اما با توجه به نسخه قبلی این محصول به احتمال زیاد مجهز به یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۴۳ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن متر باشد.  اورا بلک کت می‌تواند با یک بار شارژ ۴۰۰ کیلومتر را پیمایش کند. این خودرو الکتریکی چینی مجهز به آپشن‌ها و فناوری‌های جدید بوده که تا پایان سال میلادی جاری در بازار اروپا عرضه خواهد شد

اورا بلک کت گریت وال کپی از فولکس واگن
در نمایشگاه خودروی مونیخ خودروسازان چینی نیز حضور دارند، در این نمایشگاه محصولی از گریت وال به نام اورا بلک کت به نمایش درآمده است. این خودرو تمام الکتریکی قرار است که ابتدا در آسیا به فروش برسد. گریت وال مدعی است که طراحی خودرو را ابتکارانه و بدون الگو برداری انجام داده، اما آنطور که به نظر می‌رسد شباهت عجیبی به محصولات فولکس واگن دارد. با توجه به اینکه این خودرو با نیرو الکتریکی باید حرکت کند، تا حد امکان سعی شده طراحی آیرودینامیک داشته باشد.

خودروساز چینی در خصوص مشخصات فنی این محصول تاکنون اطلاعاتی منتشر نکرده است، اما با توجه به نسخه قبلی این محصول به احتمال زیاد مجهز به یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۴۳ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن متر باشد.  اورا بلک کت می‌تواند با یک بار شارژ ۴۰۰ کیلومتر را پیمایش کند. این خودرو الکتریکی چینی مجهز به آپشن‌ها و فناوری‌های جدید بوده که تا پایان سال میلادی جاری در بازار اروپا عرضه خواهد شد.

نمایشگاه مونیخ در قبضه برقی ها| چه خودروهایی در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد؟

فولکس واگن ID.LIFE برخلاف برادر بزرگ خود یعنی ID.۳ کوچکتر بوده و با یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۳۱ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور می‌تواند صفر تا صد را در ۶.۹ ثانیه طی کند. حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۰ کیلومتر بوده و بهترین محصول برای مصارف روزمره شهری است

فولکس واگن ID.LIFE رونمایی شد
گروه خودروسازی فولکس واگن در نمایشگاه خودروی مونیخ از کانسپت تمام الکتریکی خود به نام ID.LIFE رونمایی کرد. این محصول دیفرانسیل جلو، در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهد شد. ID.LIFE یک خودرو E-UP مجهز به پلت فرم الکتریکی پیشرفته بوده که در اواسط دهه ۲۰۲۰ پس از سودآوری محصول ID.۳ عرضه خواهد شد. این خودرو برخلاف برادر بزرگ خود یعنی ID.۳ کوچکتر بوده و با یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۳۱ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور می‌تواند صفر تا صد را در ۶.۹ ثانیه طی کند.

حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۰ کیلومتر بوده و بهترین محصول برای مصارف روزمره شهری است. باتری نصب شده روی این خودرو ۵۷ کیلووات قدرت دارد که قابلیت ارتقا به ۶۲ کیلووات را نیز دارد. براساس استاندارد WLTP این کانسپت تمام الکتریکی می‌تواند با یک بار شارژ ۴۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.  مهندسان فولکس واگن سعی کردند که باتری‌ها را در کف این خودرو طراحی کنند تا فضای صندوق بار خودرو برای حمل وسایل بیشتر باشد، این خودرو حدود ۲۲۵ لیتر محفظه بار دارد. سرنشینان این خودرو می‌توانند با استفاده از پد شارژ القایی تعبیه شده در کابین تلفن‌های همراه هوشمند خود را شارژ کنند.

به جای آینه در این خودرو از دوربین استفاده شده تا علاوه بر افزایش عملکرد آیرودینامکی، بهبود حرکت نیز برای راننده ایجاد شود. در این محصول از بالاترین سطح فناوری‌های روز استفاده شده است. تولید ID.LIFE از سال ۲۰۲۵ با قیمت ۲۰ هزار یورو آغاز خواهد شد که در صورت سفارش مشتریان این محصول مجهز به امکانات و قدرت بیشتر شده و بها آن به ۳۵ هزار و ۴۶۰ یورو افزایش خواهد یافت.

نمایشگاه مونیخ در قبضه برقی ها| چه خودروهایی در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد؟

داچیا یکی از خودروسازان زیر مجموعه رنو محسوب می‌شود که این روزها با محصول ساندرو حسابی در بازار اروپا غوغا کرده است. این خودروساز برای افزایش پیروزی به فولکس واگن، محصول جدیدی به نام جوگر را در نمایشگاه مونیخ رونمایی کرد. این خودرو را می‌توان بعد از ساندرو، لوگان(تندر۹۰) و داستر چهارمین محصول احتمالا موفق داچیا معرفی کرد

داچیا جوگر کراس اوور رونمایی شد
داچیا یکی از خودروسازان زیر مجموعه رنو محسوب می‌شود که این روزها با محصول ساندرو حسابی در بازار اروپا غوغا کرده است. این خودروساز برای افزایش پیروزی به فولکس واگن، محصول جدیدی به نام جوگر را در نمایشگاه مونیخ رونمایی کرد. این خودرو را می‌توان بعد از ساندرو، لوگان(تندر۹۰) و داستر چهارمین محصول احتمالا موفق داچیا معرفی کرد.

این کراس اوور پنج نفره متناسب با ذائقه مشتریان در بازار اروپا طراحی و تولید شده است، جوگر می‌تواند یک کراس اوور طبعیت گرد نیز باشد. از طراحی و ابعاد این خودرو می‌توان پی برد که طراحان داچیا از محصول ساندرو استپ وی، جوگر را ساخته‌اند. فضای داخلی این خودرو تا حد امکان مجهز به فناوری‌های روز به همراه صفحه‌نمایش‌های لمسی برای حذف کلیدها شده است.

جوگر احتمالا با دو پیشرانه بنزینی و گاز مایع (LPG) پا به میدان رقابت بگذارد، هرچند که داچیا اعلام کرده است از پیشرانه دیزلی سه سیلندر با حجم یک لیتر نیز برای بعضی از بازارهای خاص استفاده خواهد کرد. این پیشرانه دیزلی می‌تواند ۱۱۰ اسب بخار قدرت تولید کند. گیربکس نصب شده برای این محصول یک گیربکس شش سرعته دستی بوده که نیرو موتور را به محور جلو برای حرکت انتقال می‌دهد.

از آنجایی که محصولات داچیا اغلب در بازارهای آسیایی و خارومیانه به فروش می رسد، این خودرو قصد دارد از یک پیشرانه گاز مایع مجهز به فناوری (Eco-G) برای افزایش برد مسافت یک هزار کیلومتری پیمایش با یک بار سوخت گیری استفاده کند.

نمایشگاه مونیخ در قبضه برقی ها| چه خودروهایی در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد؟

مرسدس بنز برای شاهکار ۲۰۲۱ خود از یک پیشرانه هشت سیلندر به آرایش وی شکل مجهز به توربوشارژر با پلت‌فرم هیبریدی استفاده کرده است. این خودرو با پیشرانه مذکور می‌تواند۸۳۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۲.۹ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن ۳۱۶ کیلومتر در ساعت است

مرسدس بنز AMG GT ۶۳ S E هیولا آلمانی در مونیخ
گروه خودروسازی مرسدس بنز از محصول جدید پلاگین هیبرید خود یعنی AMG GT ۶۳ S E در نمایشگاه مونیخ رونمایی کرد. این خودرو در دو رنگ مختلف و جذاب به بازار عرضه خواهد شد. این محصول رقیب سر سخت پورشه پانامرا توربو SE است، مرسدس بنز برای شاهکار ۲۰۲۱ خود از یک پیشرانه هشت سیلندر به آرایش وی شکل مجهز به توربوشارژر با پلت‌فرم هیبریدی استفاده کرده است.

این خودرو با پیشرانه مذکور می‌تواند۸۳۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۲.۹ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن ۳۱۶ کیلومتر در ساعت است. این خودروساز آلمانی از یک باتری ۶.۱ کیلووات ساعتی برای حرکت در سرعت‌های پایین این خودرو و کاهش آلایندگی استفاده کرده است. GT ۶۳ S E-Performance با چندین مدل مرسدس تمام الکتریکی در مونیخ تمام توجه‌ ها را به خود جذب کردند. برخی از این محصولات تولید انبوه و برخی دیگر در حد کانسپت هستند.  

کد خبر: ۱۰۶٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha