۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
۵۸۷ هزار تن کالا از گمرکات آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد
ناظر گمرکات آذربایجان غربی:

۵۸۷ هزار تن کالا از گمرکات آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد

ارومیه- آذربد، ناظر گمرکات آذربایجان غربی از صدور ۵۸۷ هزار و ۶۱۹ تن کالا از گمرکات استان به خارج کشور طی سالجاری خبر داد.

توحید آذربد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رشد ۳۰ درصدی صادرات طی سالجاری در مقایسه با پارسال اظهار کرد: ارزش ریالی این میزان صادرات ۳۷۹ میلیون دلار است که در مقایسه با سال گذشته که ۷۳۶ میلیون دلار بود ۳۵ درصد کاهش دارد.

وی خروجی صادرات سایر گمرکات کشور از گمرکات آذربایجان غربی را یک میلیارد و ۱۷۵ میلیون و ۵۹۷ تن عنوان کرد و افزود: ارزش ریالی این صادرات هزار و ۱۱۹ میلیون دلار است که در مقایسه با مدت زمان پارسال از نظر وزن و ارزش ۳۵ درصد کاهش نشان می دهد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: در این مدت همچنین ۲۴۴ هزار و ۳۴۰ تن به ارزش ۴۰۱ میلیون دلار واردات از گمرکات استان به کشور داشته ایم که در مقایسه با پارسال از نظر وزن ۱۱۷ درصد رشد و از نظر ارزش نیز ۸۸ درصد افزایش داشته است.

آذربد با بیان اینکه از میزان صادرات امسال ۲۶۴ هزار تن به ارزش ۱۱۸ میلیون دلار مربوط به بازارچه های مرزی استان است، گفت: گمرک بازرگان با ۱۹۶ هزار و ۲۴۶ تن به ارزش بیش از ۲۴۸ میلیون دلار بیشتر سهم صادرات را به خود اختصاص داده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با بیان اینکه در سالجاری ۴۱۱ هزار و ۲۰۳ تن کالا از گمرکات استان به خارج کشور ترانزیت شده است، گفت: ارزش مجموع ترانزیت خارجی از گمرکات استان یک هزار و ۱۶۱ میلیون دلار است که این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که یک هزار و ۳۰۸ میلیون دلار بود ۱۱ درصد کاهش دارد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی بابیان اینکه مجموع درآمد گمرکات استان در سال جاری را بیش از دو هزار و ۴۶۶ میلیارد و ۲۲۸ میلیون ریال است، اضافه کرد: میزان درآمد گمرکات استان در مقایسه با سال گذشته که یک هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال بود ۱۹ درصد افزایش داشته است.

آذربایجان‌غربی ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه دارد و با دارا بودن ۹ گمرک و پنج بازارچه مرزی شاهراه ارتباطی ایران به اروپا به‌شمار می‌رود.

کد خبر: ۱۰۶٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha