۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
 برای حفظ و توزیع منابع نیازمند مدیریت هوشمند اقتصادی هستیم
رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی:

برای حفظ و توزیع منابع نیازمند مدیریت هوشمند اقتصادی هستیم

غضنفری، رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی با یادآوری این موضوع که منابع مالی در کشور محدود هستند، تأکید کرد: برای حفظ و توزیع مناسب منابع نیازمند مدیریت هوشمند اقتصادی هستیم.

به گزارش بازار، مهدی غضنفری درباره مفهوم مدیریت هوشمند توضیح داد و گفت: وقتی از این واژه صحبت می کنیم یعنی باید سراغ پروژه هایی برای صرف منابع برویم که نتایج و فوایدی بیش از سایر پروژه ها برای کشور داشته باشند.

وی از وجود مشکل در فهم توسعه در مقامات و دولت ها گفت و بیان کرد: بسیاری از مقامات اعتقاد دارند چون مردم در زندگیشان مشکل دارند باید پروژه هایی را در مسیر بهسازی و عمران شهرها و روستاها انجام دهیم تا مردم به رفاه برسند. دولتمردان عموماً معتقد هستند انجام چنین کارهایی منجر به رشد اقتصادی می شود و توسعه نیز به دنبال خواهد داشت.

وی در عین حال تصریح کرد: گرچه رشد اقتصادی و نرخ رشد بالا، انجام مجموعه ای از پروژه های عمرانی و اقتصادی است اما واقعیت این است که انجام هر پروژه ای در کشور منجر به توسعه و رشد اقتصادی نمی شوند؛ اینکه گزینش شود چه پروژه هایی باعث افزایش رشد اقتصادی خواهند شد نیازمند یک هوشیاری و هوشمندی در حوزه مدیریت اقتصادی است.

رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی با اشاره به اینکه اگر در هر شهر و روستایی قدم بگذاریم، مسئولان آن منطقه لیستی حداقل ۳۰۰ موردی از نیازمندی های خود را بیان می کنند، اظهار کرد: وقتی منابعی که این پروژه ها نیاز دارند را جمع می بندیم، چندین برابر بودجه عمرانی کشور خواهد شد و شاید اگر ۱۰ سال تمام بودجه عمرانی کشور را هم بیاوریم باز هم کم باشد.

غضنفری با یادآوری این موضوع که منابع مالی در کشور محدود هستند، تأکید کرد: برای حفظ و توزیع مناسب منابع نیاز داریم مدیریت هوشمند اقتصادی داشته باشیم تا ضمن مصرف منابع موجود، هم توسعه اقتصادی و هم بهره وری داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه گزینش پروژه هایی که قرار است منابع را مصرف کنند نیازمند دانش و هوشمندی بالایی است، گفت: این موضوع صحیح است که انجام هر پروژه ای در هر شهری موجب خواهد مردم آن شهرها یا روستاها خوشحال شوند اما انجام این کار، الزاماً منجر به رشد اقتصادی نشود.

کد خبر: ۱۰۶٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha