۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
نهایی شدن تفاهم نامه تولید ۱۱ هزارمگاوات برق
با حمایت بخش خصوصی صورت گرفت؛

نهایی شدن تفاهم نامه تولید ۱۱ هزارمگاوات برق

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو از نهایی شدن تفاهم نامه تولید ۱۱ هزارمگاوات برق با حمایت بخش خصوصی و احتمال دریافت موافقت وزرای نیرو و صنعت، معدن و تجارت طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش بازار، امیر صباغ در سمینار چالش برق در زنجیره فولاد ضمن بیان این مطلب گفت: تفاهم نامه تولید ۱۱ هزار مگاوات برق با حمایت ۱۲ شرکت بخش معدن و صنایع معدنی در ماه تیر تهیه شد و با روی کار آمدن وزاری جدید صنعت، معدن و تجارت و نیرو، گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده است.
 
وی افزود: از جمله این گام ها، توافق کلی بر روی مشوق‌ها برای سرمایه گذاران از وزارت نیرو، احتمال پذیرش قیمت گاز نیروگاهی برای این واحدها و پیگیری دریافت مجوز سوخت نیروگاهی از سوی وزارت نیرو است.
 
صباغ اضافه کرد: مجری طرح تولید ۱۱ هزار مگاوات برای تسهیل فرآیند کار از سوی وزیر نیرو تعیین شده است و در کل، روند اجرایی احداث نیروگاه ها، آغاز شده و امیدواریم مسائل پیش روی وزارت نفت نیز در این حوزه مرتفع شود و تا پایان هفته آتی، موافقت وزاری مربوط را دریافت کنیم.
 
کاهش فروش ۳۵۰ میلیون دلاری ناشی از افت برق
مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو با اشاره به موضوع تامین برق به عنوان یک مساله پیش روی واحدهای زنجیره معدن، گفت: براساس داده ها، کاهش فروش شرکت‌های زنجیره معدن در ماه گذشته به دلیل کاهش برق، ۳۵۰ میلیون دلار بوده است. افت فروش این شرکت‌ها نیز در ۵ ماهه امسال نیز ۱.۳ میلیارد دلار بوده است.
 
وی ادامه داد: با توجه به نیاز واحدهای بزرگ زنجیره معدن به برق، ضرورت دارد که این واحدها به عنوان سرمایه گذار در حوزه احداث نیروگاه ورود کنند.
 
جبران کمبود برق با اختصاص ۷ درصد سود فروش به احداث نیروگاه
صباغ با اشاره به اینکه فروش شرکت‌های سهامی عام زنجیره معدن، طی ۴ سال آتی ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد بود، تصریح کرد: اگر حدود ۷ میلیارد دلار (۷ درصد سود فروش آن‌ها طی ۴ سال) از سوی این شرکت‌ها در حوزه زیرساخت‌ها سرمایه گذاری شود، نیاز آن‌ها در حوزه نیروگاهی جبران خواهد شد.
 
وی افزود: این روش، اطمینان بیشتری برای تامین برق آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

کد خبر: ۱۰۶٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha