۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
تشکیل کمیته ۳ جانبه برای تسهیل تجارت خارجی
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه خبر داد

تشکیل کمیته ۳ جانبه برای تسهیل تجارت خارجی

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با تاکید بر نقش بخش خصوصی در روابط خارجی از تشکیل کمیته‌ای سه جانبه برای تسهیل تجارت خارجی خبر داد.

به گزارش بازار، رسول مهاجر معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه پس از جلسه مشترک وزارت خارجه با نمایندگان بخش خصوصی گفت: جلسه مفصلی به مدت سه و نیم ساعت با حضور رئیس اتاق بازرگانی، هیئت مدیره اتاق و نمایندگان تمام اتاق‌های مشترکی که با دیگر کشورها داریم، برگزار شد.

وی ادامه داد: هدف این جلسه توسعه همکاری‌ها با بخش خصوصی بود.

مهاجر با تاکید بر اینکه بخش خصوصی موتور محرک اقتصاد و مراودات اقتصادی است، اظهار داشت: قرار شد کمیته سه جانبه بین بخش خصوصی، وزارت امور خارجه و وزارت صمت تشکیل شود تا ببینیم چگونه می‌توان تجارت بین ایران و دیگر کشورها را افزایش داد.

وی گفت: یکی از محورها در زمینه تعرفه‌های ترجیحی بود؛ برای مثال یک سندی را با اتحادیه اوراسیا در زمینه تعرفه ترجیحی امضا کردیم و در جلسه امروز این بحث شد که چطور می‌شود این اسناد را افزایش داد. همچنین موضوع کمک‌های وزارت امور خارجه به شرکت‌های فنی مهندسی برای اینکه بتوانند در کشورهای دیگر از جمله کشورهای همسایه فعالیت کنند نیز مطرح شد.

مهاجر ادامه داد: این جلسه بسیار خوب و مفصل بود و تصمیم گرفته شد این جلسات ادامه پیدا کند و اگر نقصانی در روابط هست، کشف شود و روابط اقتصادی ما با کشورها توسعه پیدا کند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه همچنین اظهار داشت: یکی از چیزهایی که خیلی مورد تاکید وزیر امور خارجه بود، این است که حتما بخش خصوصی ما در کمیسیون‌های اقتصادی مشترکی که در وزارتخانه‌های مختلف و با کشور مختلف تشکیل می‌شود، عضویت داشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد: وزارت خارجه معتقد است هرچه بخش خصوصی در سالی که رهبر انقلاب به عنوان رفع موانع تولید نامگذاری کرده اند، فعال شود، رشد اقتصادی ما بیشتر خواهد شد.
 

کد خبر: ۱۰۶٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha