۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
۹۹ درصد تولید برق استان کرمان به منابع آبی وابسته است
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان:

۹۹ درصد تولید برق استان کرمان به منابع آبی وابسته است

کرمان- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه ۹۹ درصد تولید برق استان به منابع آبی وابسته است، گفت: کمبود آب یک مشکل جدی و مهم در تولید برق در استان است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، حسین مهرابی در جلسه انرژی پاک (انرژی خورشیدی) به بررسی راهکارهایی برای توسعه پایدار در بخش انرژی پرداخت.

مهرابی با تاکید بر اینکه ۹۹ درصد تولید برق استان به منابع آبی وابسته است و کمبود آب یک مشکل جدی و مهم درتولید برق در استان است گفت: تامین منابع مالی مورد نیاز برای خرید تضمینی برق تولیدی تجدیدپذیرها از محل ارزش سوخت صرفه جویی شده بوده که منافع ایجاد شده حاصل از عدم تولید آلاینده ها و حفاظت از محیط زیست مهمترین راهکار برای حفظ انرژی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه باید کمیته ای در این خصوص تشکیل شود تا کار به صورت عملیاتی و اجرایی دنبال شود، گفت: با کمک اندیشکده هایی که در مورد تامین آب ایران و همچنین انرژی با حضور متخصصان و صاحبنظران بخش انرژِی در اتاق بازرگانی تشکیل می شود؛ می توان با بیان اعداد و ارقام، تصمیم جدی گرفت.

وی با بیان اینکه اولین قدم در این راستا اصلاح قیمت خرید انرژی است، اظهار داشت: موضوع تولید پنل های خورشیدی، جذب سرمایه گذاران، ارائه تسهیلات و تخصیص و واگذاری زمین در بخش هایی که برآورد بالاتری در انرژی خورشیدی دارند از موضوعاتی است که باید در این کارگروه ها و کمیته ها تعیین تکلیف شوند.

کد خبر: ۱۰۶٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha