۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
اصفهان شهر خورشیدی می شود/ امکان استفاده از انرژی‌های پاک برای تولید رمزارز
معاون استاندار اصفهان در گفتگو با بازار:

اصفهان شهر خورشیدی می شود/ امکان استفاده از انرژی‌های پاک برای تولید رمزارز

اصفهان - قاضی عسگر، معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: با توجه به ظرفیت خوب استان اصفهان، توسعه نیروگاه‌های خورشیدی با جدیت مورد پیگیری است که می تواند در استخراج رمز ارز نیز مورد استفاده باشد.

سید حسن قاضی عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اصفهان از جمله استان‌های چهار فصل کشور است و در این میان دارای شهرستان‌هایی است که از ظرفیت بسیار خوبی برای استفاده از انرژی‌های خورشیدی و بادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه امکان سرمایه گذاری مجدد در این بخش فراهم شده است، افزود: در سالهای گذشته سرمایه گذاران به علت افزایش قیمت تمام شده نیروگاه‌های خورشیدی و بادی و عدم افزایش نرخ خرید تضمینی برق تولیدی از آن استقبال چندانی از این بازار خوب اقتصادی دنیا نداشتند.

معاون  هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با شرکت توزیع برق اصفهان نرخ خرید تضمینی برق حاصل از انرژی های پاک تا یک هزار و ۶۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است و با توجه به اهمیت توسعه نیروگاه های خورشیدی و بادی در اصفهان سرمایه گذاران می توانند بار دیگر از این فرصت استفاده کرده و در این بخش ورود کنند.

استفاده از برق تولیدی در نیروگاه های خورشیدی و بادی در صنایع گوناگون
وی با اشاره به عملیات اجرایی احداث نخستین شهرک استخراج رمز ارز کشور  در داران  از شهرهای استان اصفهان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در داران گفت: برق تولیدی در نیروگاه های خورشیدی و بادی را می توان در صنایع گوناگون استفاده کرد وبه ویژه در استخراج رمز ارز مورد استفاده قرار داد که این امر در شهرک داران مورد توجه بوده است.

قاضی عسگر  گفت: امکان سرمایه گذاری در راستای توسعه نیروگاه‌های تولید انرژی پاک فراهم شده است و سرمایه گذاران طی انعقاد قرارداد با اداره برق منطقه ای، برق تولیدی خود را ماهانه تحویل می دهند.

امکان صادرات انرژی پاک به کشورهای همسایه
وی با اشاره به امکان نصب پنل‌های خورشیدی بر روی پشت بام منازل گفت: تسهیلاتی نیز برای درآمدزایی قشر ضعیف جامعه که تحت حمایت نهادهایی ماند کمیته امداد قرار دارند با اعطای وام، نصب پنل و خرید برق تولیدی از آنها وجود دارد که ابلاغ‌های لازم در این زمینه نیز انجام شده است.

معاون  هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: اگر از ظرفیت خوب اصفهان در راستای توسعه نیروگاه‌های خورشدی و بادی استفاده کنیم حتی امکان صادرات انرژی‌های پاک در آینده نزدیک به ویژه برای کشورهای همسایه وجود دارد.

کد خبر: ۱۰۶٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha