۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
جذب سرمایه ۸۰ میلیارد تومانی برای ۳۰ کسب و کار نوپا
مدیر توسعه زیست بوم صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد

جذب سرمایه ۸۰ میلیارد تومانی برای ۳۰ کسب و کار نوپا

مدیر توسعه زیست بوم صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تاکنون میزبان بیش از ۱۹۰ کسب و کار نوپا بودیم و در تأمین مالی آن‌ها فعال بوده‌ایم.

به گزارش بازار، مصطفی بغدادی در بیست و نهمین رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» که امروز دوشنبه ۱۵ شهریور با موضوع پسماند و محیط زیست در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: از ابتدای برگزاری «دوشنبه‌های استارت‌آپی» تاکنون میزبان ۱۹۰ کسب و کار نوپا (استارت‌آپ) بودیم و بیش از ۳۶۰ جلسه B۲B نیز برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: طی برگزاری ۲۸ رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» برای ۱۶ کسب و کار نوپا (استارت‌آپ) حدود ۵۰ میلیارد تومان جذب سرمایه داشتیم و جذب سرمایه ۲۹ میلیارد تومانی برای ۱۴ کسب و کار نوپا (استارت‌آپ) دیگر نیز در حال مذاکره است.

مدیر توسعه زیست بوم صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه صندوق نوآوری به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در اوایل دهه ۹۰ تشکیل شده است، گفت: امروز بیش از ۷۰ خدمت متفاوت در صندوق نوآوری برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و سرویس‌دهی به آن‌ها تعریف شده است و به طور ویژه در دوره سوم هیأت عامل صندوق نوآوری، عملکرد این صندوق به صورت محسوسی تغییر کرده و در ارائه ابزارها و خدمات به فعالان حوزه نوآوری و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان تنوع ایجاد شده است.

بغدادی با بیان اینکه در اسناد بالادستی، صندوق نوآوری به ارائه خدمات صرفا به شرکت‌های دانش بنیان محدود شده است، تصریح کرد: در عین حال سعی کردیم با روش‌های غیرمستقیم از قبیل «هم‌سرمایه گذاری» با عاملان سرمایه‌گذاری یا همکاری با شتابدهنده‌های دانش بنیان، سایر فعالان زیست بوم را نیز تحت پوشش قرار داده و خدمات صندوق را به آن‌ها هم ارائه دهیم.

بغدادی تصریح کرد: امروز میزبان ۱۴ کسب و کار نوپا (استارت‌آپ) در حوزه پسماند و محیط زیست هستیم تا زمینه جذب سرمایه برای آن‌ها فراهم شود. اگر سرمایه‌گذاری در این حوزه علاقه‌مند به همکاری با هر کدام از کسب و کارهای نوپا (استارت‌آپ) بود، صندوق از طریق ابزار هم‌سرمایه‌گذاری با آن‌ها همراه خواهد بود و تا ۸۰ درصد سرمایه مورد نیاز از طریق صندوق نوآوری تأمین خواهد شد.

زمان بندی، سازمان بندی، برنامه‌ریزی و منحصر به فرد بودن از عوامل موفقیت کسب و کارهای نوپا (استارت‌آپ) است. آقای پیام جوهرچی، معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست نیز در ادامه بیست و نهمین رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» در حوزه پسماند و محیط زیست با بیان اینکه موضوع کسب و کارهای نوپا (استارت‌آپ) از سال ۹۶ در سازمان حفاظت از محیط زیست مطرح بوده است، گفت: کسب و کارهای نوپا (استارت‌آپ) برای ما فرصت خوبی است که با حمایت از آن‌ها شاهد انعکاس عملکرد آن‌ها در حوزه پسماند و سایر حوزه‌ها باشیم.

وی با اشاره به طرح مجلس شورای اسلامی برای جهش تولید دانش بنیان، اظهار کرد: انتظار می‌رود همه سازمان‌ها از شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارها نوپا (استارت‌آپ) حمایت کنند.

معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست ۷۰ درصد مشکلات محیط زیست را ناشی از مدیریت پسماند اعلام کرد و افزود: سالانه ۳۲ میلیون تن پسماند صنعتی داریم که شامل پسماندهای کشاورزی، پزشکی و ... است که موضوع حساسی است، به همین خاطر دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۹۸ ایجاد شد.

جوهرچی به واردات و صادرات پسماند در برخی کشورها نیز اشاره کرد و گفت: چین سالانه ۴۰ میلیارد دلار پسماند وارد می‌کند و استرالیا نیز از صادرکنندگان پسماند در جهان است.

وی ادامه داد: در کشور آلمان نرم افزاری (اپلیکیشن) برای شرکت‌ها و فروشگاه‌هایی که محصولاتشان سازگار با محیط زیست است، طراحی شده تا ایده‌های خطرپذیر خود را مطرح کنند، از این رو به کسب و کارهای نوپای (استارت‌آپ) ایرانی پیشنهاد می‌کنم تا برای رسیدن به استانداردهای جهانی پسماند، به امر آموزش توجه داشته باشند، زیرا این موضوع در حوزه پسماند بسیار مهم است.
 

کد خبر: ۱۰۶٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha