۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
پرداخت یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه گلخانه ها در اردبیل
مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل خبر داد

پرداخت یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه گلخانه ها در اردبیل

اردبیل- رجبی، مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل از پرداخت تسهیلات حمایتی برای توسعه ۸۰ هکتار مجموعه‌های گلخانه‌ای در استان اردبیل خبر داد.

داود رجبی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سال گذشته بانک کشاورزی بیشترین همکاری را با طرح‌های توسعه گلخانه‌ای داشته به طوری که برای ۳۲.۵ هکتار طرح ارائه شده تسهیلات پرداختی به ارزش یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد: حتی در دو تا سه مورد که مشکل تأمین آورده شخصی وجود داشت، بانک کشاورزی با سعه صدر و تسهیل قوانین بالا دستی سعی کرد تا با شناسایی و اهلیت‌سنجی متقاضیان، پرداخت تسهیلات را تا ۷۰ درصد منابع مورد نیاز انجام دهد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل گفت: با توسعه ۲۳ هکتار گلخانه در سال گذشته و طرح‌های دیگری که به صورت خودایجادی راه‌اندازی شده، ظرفیت اشتغال خوبی در این حوزه فراهم شده و ما پرداخت تسهیلات به گلخانه ۲۰ هکتاری کشت و صنعت پارس را نیز در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دادیم.

رجبی افزایش قیمت احداث گلخانه‌ها را از مشکلات جدی متقاضیان اعلام کرد و افزود: قیمت چهار هزار تومانی برای احداث سازه‌های گلخانه‌ای هم اکنون به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته و اکثر افرادی که با بانک کشاورزی قرارداد امضا کردند در تکمیل گلخانه‌های خود دچار مشکل شدند که ما از طریق منابع داخلی کمک می‌کنیم تا تکمیل واحدهای گلخانه‌ای اتفاق بیفتد.

تسهیل فرآیند پرداخت تسهیلات از سوی بانک کشاورزی
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بانک کشاورزی در شناسایی اهلیت متقاضی سعی کرده تا حتی پیش روتر از آورده آنها پرداخت تسهیلات را انجام دهد که امسال نیز تاکنون برای ۲۳ هکتار عقد قرارداد انجام شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال این میزان قرارداد برای توسعه گلخانه‌ها به ۸۰ هکتار افزایش یابد.

رجبی اضافه کرد: برای کشت و صنعت پارس ۲۰ هکتار و کشت و صنعت مغان ۱۰ هکتار توسعه گلخانه‌ها پیش‌بینی شده و در کنار آن از ظرفیت این دو کشت و صنعت بزرگ به عنوان ستون کشاورزی استان و کشور در جهت تنوع‌بخشی به تولید محصولات گلخانه‌ای استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: البته این دو شرکت که در اولویت شرکت‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی هستند، در تأمین اسناد و وثیقه دچار مشکل شده‌اند که امیدواریم به صورت کشوری مشکل وثیقه و تضامین بانکی آنها برطرف و از طریق شرکت پارس و کشت و صنعت مغان با تأمین وثیقه پرداخت تسهیلات روند مناسب‌تری به خود بگیرد.

رجبی اظهار کرد: برای توسعه باغات استان به ویژه در مشگین‌شهر برای باغات انگور و روسیمی کردن آن پرداخت تسهیلات انجام می‌شود که باغداران می‌توانند با مراجعه به مدیریت شهرستان‌ها از این منابع استفاده کنند.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل به تسهیل فرآیند پرداخت تسهیلات از سوی بانک کشاورزی اشاره کرد و گفت:‌ با پشتیبانی و حمایت استاندار اردبیل و سازمان جهاد کشاورزی پرداخت تسهیلات برای صنایع فرآوری، سردخانه و همچنین راه‌اندازی مجموعه‌های تولیدی در بخش کشاورزی منابع خوبی تأمین شده که امیدواریم با پرداخت آن طرح‌های توسعه‌ای در این زمینه راه‌اندازی شود.

کد خبر: ۱۰۶٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha