۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
وزارتخانه‌ها افزایش ۱۰ برابری تولید را در دستور کار قرار دهند
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس:

وزارتخانه‌ها افزایش ۱۰ برابری تولید را در دستور کار قرار دهند

احمدعلی کیخا، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مسئولین وزارت‌خانه‌ها خصوصا جهاد کشاورزی باید تولید ده برابر میزان فعلی را به عنوان هدف تعیین کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص راه‌کارهای تحقق شعار جهش تولید، گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود مطرح کردند که در حال حاضر تنها یک درصد از ظرفیتی که امکان دارد تولید می‌کنیم و این موضوع می‌تواند برای برنامه ریزان اقتصادی دارای اهمیت بسیار زیادی است.
 
نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی و زیر بخش‌های آن شامل زراعت، باغبانی، شیلات، کشت محصولات گلخانه‌ای و ضایعات محصولات فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص پایین بودن میزان تولید در مقایسه با ظرفیت موجود صحیح است، ادامه داد: مسئولین وزارت‌خانه‌ها خصوصا جهاد کشاورزی باید تولید ده برابر میزان فعلی را به عنوان هدف تعیین کنند.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  برای رسیدن به جهش تولید باید دولت برنامه ریزی وجود داشته باشد و دولت برنامه خود را آماده کند، تصریح کرد: به‌صورت مثال در حال حاضر ظرفیت تولید و پرورش ۳۰ هزار تن میگو وجود دارد که باید با توجه به پتانسیل موجود این میزان به ۳۰۰ هزار تن افزایش پیدا کند.
 
وی با اشاره به اینکه دولت باید برنامه خود در خصوص افزایش ده برابری میزان تولید را تهیه و سپس درخواست خود از مجلس در زمینه ظرفیت‌های قانونی جدید را ارائه کند، افزود: برای تحقق شعار سال ۹۹ در بخش کشاورزی، تولیدات دامی، گلخانه‌ای و آبزیان ظرفیت کافی وجود دارد و می‌توان با حمایت‌های مالی، مدیریتی و به جریان درآوردن املاک بلوکه از این ظرفیت استفاده کرد.
 
رئیس کمیسیون، کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطر نشان کرد: در بخش آب، وزارت نیرو طی سال گذشته اقدام‌های خوبی داشته و اگر این روند با مشارکت بخش خصوصی مبنا قرار بگیرد می‌توان شاهد جهش تولید و بهره‌برداری از منابع آبی باشیم.

کد خبر: ۱۰٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha