۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
اقتصاد ما همچنان شرطی است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

اقتصاد ما همچنان شرطی است

باقری بنابی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مشکل اساسی ما تورم است و اینکه دولت می‌خواهد توسط بانک مرکزی خلق پول کند که در این صورت در ماه‌های آینده شاهد تورم شدیدی خواهیم بود.

به گزارش بازار، محمد باقری بنابی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه نباید وضعیت اقتصادی کشور را شرطی کرد گفت: اقتصاد ما همچنان شرطی است و مردم منتظر این هستند که سرانجام برجام و ایده دولت برای این مسئله به کجا می رسد که البته این موضوع هم باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی میزان سرمایه گذاری خارجی در کشورمان را تا حدودی وابسته به برجام دانست و افزود: دولت مردمی و انقلابی باید تکلیف این قضیه را روشن کند تا سرمایه گذاران هم برنامه ریزی کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مشکل اساسی ما تورم است و اینکه دولت میخواهد از بانک مرکزی خلق پول کند که در این صورت در ماه های آینده شاهد تورم شدیدی خواهیم بود.

باقری یادآورشد: اگر درآمدهای مالیاتی دولت به شکل صددرصدی محقق شود باز هم هزینه های جاری دولت تأمین نمی شود چه رسد به بحث های عمرانی و خدماتی.

این نماینده مجلس، تعریف درآمدهای جدید مالیاتی و جلوگیری از افزایش بی رویه خلق پول برای پرداخت حقوق ها را ضروری خواند و تصریح کرد: افزایش بی رویه خلق پول تورم شدیدی را به دنبال دارد.

باقری گفت: بنده امیدی ندارم که تیم اقتصادی این دولت بتواند جراحی های عمیق اقتصادی به ویژه درمورد یارانه های پنهان و آشکار را انجام دهد اما در بحث مالیات امیدوارم که این دولت کارهای زیادی انجام می دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه هیچگونه افزایش میزان مالیات برای اصناف و کسبه اعمال نخواهد شد گفت: فرار مالیاتی در کشور ما بسیار زیاد است و برنامه های ما و دولت هم جلوگیری از فرارهای مالیاتی حجم بالاست.

کد خبر: ۱۰۶٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha