۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
افزایش قیمت شکر ضربه سنگینی به صنعت آبنبات خراسان شمالی وارد کرده است
مدیرعامل شرکت آبنبات یقین:

افزایش قیمت شکر ضربه سنگینی به صنعت آبنبات خراسان شمالی وارد کرده است

بجنورد- کرباسی، مدیرعامل شرکت تعاونی آبنبات یقین مرکز خراسان شمالی گفت: در حال حاضر افزایش قیمت شکر ضربه سنگینی به صنعت آبنبات این استان وارد کرده است.

حسین کرباسی در گفتگو با بازار، با اشاره به افزایش قیمت شکر در بازار اظهار داشت: اکنون ۹۹ درصد مواد اولیه تهیه آبنبات، شکر است که متأسفانه اکنون فعالان در این صنعت، قیمت هر کیلو شکر را در بازار آزاد ۱۴ هزار تومان خریداری می‌کنند که بعضی از مواقع قیمت شکر به‌اندازه‌ای افزایش پیدا می‌کند که از خود آبنبات هم گران‌تر می‌شود.

وی به تولید آبنبات در این واحد اشاره کرد و افزود: تولید و فروش ما بستگی به میزان درخواست دارد ولی به‌طور میانگین روزانه یک‌تن آبنبات در این واحد تولید می‌شود که این محصول علاوه بر سطح کشور به کشورهای عراق، افغانستان، اروپا، بحرین و... نیز صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی آبنبات یقین مرکز خراسان شمالی گفت: قیمت پایین آبنبات، افزایش قیمت مواد اولیه، نبود بازارچه سوغات و بیمه از عمده‌ترین مشکل آبنبات سازان است.

کرباسی تأسیس بازارچه سوغات بجنورد را یکی از پیشنهادها مهم برای توسعه و شناخت بیشتر سوغات استان به‌ویژه آبنبات ذکر کرد و افزود خواستار راه‌اندازی این بازارچه در سطح شهر بجنورد هستیم.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی دوماهه این واحد در ایام کرونا و اشتغال ۲۵ نفر در این واحد گفت: در این ایام هیچ‌گونه تسهیلات کرونایی برای واحد صورت نگرفت و از مسئولان تقاضا داریم تسهیلاتی در اختیار نیروهای مشغول به کار در این واحد قرار دهند.

کد خبر: ۱۰۶٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha