۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
ستاد اجرایی فرمان امام بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی در هرمزگان ایجاد می‌کند
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هرمزگان:

ستاد اجرایی فرمان امام بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی در هرمزگان ایجاد می‌کند

بندرعباس- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان هرمزگان از اجرایی شدن ٣ هزار و ٥٠٠ طرح اشتغال‌زایی در هرمزگان خبر داد و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی در هرمزگان ایجاد می‌کند.

به گزارش بازار، منوچهر دانشمند عنوان کرد: تا پایان سال جاری ٣هزار و ٥٠٠ طرح توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام در استان هرمزگان به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: در طول سال گذشته بیش از ۸۰۰ طرح توسط بنیاد برکت در سطح استان و در شهرستان‌های بشاگرد، سیریک و میناب افتتاح و به بهره برداری رسیده است که عمده طرح‌ها مربوط به رسته‌های شغلی پرورش دام سبک و سنگین، کشاورزی، مشاغل فنی و خدماتی و کارگاهای تولیدی و تولیدی پوشاک بوده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در استان هرمزگان گفت: بنیاد برکت برای سال جاری با اجرای این طرح‌های اشتغالزایی و ایجاد ده هزار و ٧٠٠ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در مناطق هدف و شهرستان‌های استان هرمزگان را در دستور کار قرار داده و این کار با همکاری تسهیلگران و مجریان استان درحال انجام است.  

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در استان هرمزگان بیان کرد: سقف اعطای تسهیلات برای طرح‌های اشتغالزایی «طرح سحاب» بسته به نوع و اجرای طرح تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در رسته‌های شغلی کارگاه‌های تولیدی و خانگی خرد، صنایع تبدیلی و فراوری محصولات، پرورش دام سبک و سنگین، پرورش طیور، کشاورزی با اولویت کاشت گیاهان دارویی، فنی و خدماتی، صنایع دستی، کارگاه‌های اموزشی، فریلنسینگ(ازادکاری و دورکاری در بستراینترنت) و همچنین به صورت ویژه در مشاغل دانش بنیان و ابزی پروری امادگی اعطای تسهیلات را دارد.  

دانشمند، در ادامه اضافه کرد: تعدادی طرح محدود درسطح استان تحت عنوان مشاغل خانوادگی(کارگاه‌های خرد) و اعطای تسهیلات به صورت خانوادگی و همچنین برای طرح‌های بنگاه محور فعال، راکد، نیمه تعطیل جهت فعالیت مجدد، توسعه و همچنین راه اندازی کارگاه‌ها و کارخانجات جدید با اولویت پشتیبانی طرح‌های اشتغالی بنیاد برکت و همچنین نیاز مردم منطقه، جهت تامین منابع اعتباری و سرمایه در گردش و بازگشت آنها به عرصه فعالیت و تولید تاسقف ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات طبق شرایط اعلامی توسط بنیاد برکت پرداخت می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمام حضرت امام در هرمزگان تصریح کرد: اولویت پرداخت تسهیلات را درقالب طرح سحاب مناطق هدف به طرح‌های کوچک وزودبازده و معیشت پایدار عنوان کرد.

دانشمند با بیان این‌که بر پایه تولید و اشتغال همه شاخص‌های زندگی ارتقاء پیدا می‌کند، گفت: در سایه تولید، درآمد خانوار افزایش می‌یابد و کیفیت زندگی بهبود خواهد یافت و همه باید در امر تولید اهتمام جدی و ویژه داشته باشند و به صورت جهادی تلاش کنند، چرا که با تولید می‌توان به رفع بیکاری و ایجاد درآمد پایدار اقدام کرد.

دانشمند گفت: همه حوزه‌های موجود در شهرستان‌ها باید از تسهیلات «سحاب» بنیادبرکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خصوص پیشبرد اهداف تولید استفاده کنند.

وی افزود: بنیاد برکت بر اساس منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی، اشتغال پایدار و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به عنوان هدف و اولویت اصلی در دستور کار دارد.

کد خبر: ۱۰۶٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha