۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
لایحه بسته ۳۰۰۰ دلاری برای خانواده ها / نقدینگی ۴ تریلیون دلاری برای فدرال
آمار وحشتناک کرونا در امریکا موجب شد؛

لایحه بسته ۳۰۰۰ دلاری برای خانواده ها / نقدینگی ۴ تریلیون دلاری برای فدرال

وزیر امور خارجه آمریکا در روز گذشته اعلام کرد که لایحه تسکین اقتصادی برای مقابله با کرونا که توسط کنگره نهایی می شود ، شامل پرداخت یک بسته سه هزار دلاری برای خانواده ها وحداکثر چهار تریلیون دلار نقدینگی در جهت حمایت از این کشور می باشد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه امریکا استیو منوچین در سخنرانی برنامه تلویزیونی روز یکشنبه فاکس نیوز گفت که اقدامات نقدینگی اضافی این امکان را در اختیار بانک مرکزی ایالات متحده قرار میدهد که طی ۹۰ تا ۱۲۰ روز آینده به طیف و پایگاه گسترده ای از مشاغل کمک کند.

منوچین در ادامه سخنان خود اضافه کرد که مقامات دولت ترامپ امیدوار بودند که این قانون را در روز یکشنبه نهایی کرده و در روز دوشنبه شاهد رأی گیری باشند .بنابراین اگر از این بحران در طی ۱۰ تا ۱۲ هفته کاسته نشود، اقدامات جدید دیگری باید انجام شود.

این مقام امریکایی خاطر نشان کرد که اقتصاد آمریکا به وضوح تحت تاثیر بحران سلامتی میباشد که پس از مهار شدن ویروس باید به سرعت به روال عادی بازگردد.

او همچنین اظهار کرد که اکنون باید پول را وارد اقتصاد کرده تا از این طریق اقتصاد را تثبیت کنیم. 

تقریباً از هر چهار آمریکایی یک نفر تحت اثرات منفی این ویروس قرار گرفته و مجبور شده اند تا فروشگاه های خود را ببندند و در خانه بمانند. زیرا نیویورک ، کالیفرنیا ، ایلینویز ، کانکتیکات و نیوجرسی خاموشی هایی را در سرتاسر کشور ایجاد کرده اند تا سعی در مهار شیوع سریع این بیماری داشته باشند.

منوچین یکی از سوالات را در مورد رکود احتمالی زیر سوال برد و آن را سؤال فنی نامید که پرسیدن آن در شرایط فعلی به شدت نامربوط است زیرا دولت بخش های بزرگی از اقتصاد را خاموش کرده بوده تا شیوع ویروس را کند و آهسته کند.

وزیر امور خارجه در این رابطه افزود زمانیکه مردم به رکود اقتصادی توجه می کنند،این مسئله به طور طبیعی به دلیل طولانی مدت شدن محیط اقتصادی به شکلی روتین وار است. بنابراین به محض کنترل و مهار کامل این بیماری و وضعیت سلامت مردم، مجددا به بازگشایی بخش های اقتصادی و مشاغل خواهیم رسید.

منوچین از اظهارنظر ویژه در مورد گزارش واشنگتن پست که ادعا کرده بود دولت ترامپ با توجه به هشدارهای مکرر از انجمن اطلاعاتی در مورد تأثیر احتمالی کرونا ویروس بر بخشهای اقتصادی طبق نظر آنها عمل نکرد، خودداری کرد و همچنین اظهار داشت که هیچ کسی انتظار ندارد این بحران به همان سرعتی که اتفاق افتاده، تشدید شود.

مقام امریکایی وزارت خارجه در سخنان تلویزیونی خود تاکید کرد که من فکر نمی کنم که هر کسی بتواند اقدامات دولت را برای مقابله با این بیماری خطرناک حدس بزند.دولت خیلی سریع در حال حرکت بوده و پاسخ و واکنش درستی به این موضوع داده است.

با این حال بسیاری از منتقدین اعلام کرده اند که روند حرکت دولت در آماده سازی و پاسخ دادن به بحران کند بوده است ، زیرا رئیس جمهور قبل از تغییر لحن اخیرش،شرایط را کمرنگ برای هفته ها کمرنگ کرده بود.

کد خبر: ۱۰٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha